|
کدخبر: 34201

رئیس اتحادیه صنفی فروشندگان تلفن همراه در گفتگو با گسترش مطرح کرد؛

ثبات قیمت بازار موبایل با این چند شرط

به عنوان یک خریدار موبایل صبر می کنم تا وضعیت بازار به ثبات برسد. این پاسخ رئیس اتحادیه صنفی فروشندگان تلفن همراه به این پرسش که آیا در شرایط کنونی حاضر به خرید موبایل هستید یا خیر.

افشار فروتن لاریجانی در گفت و گو با پایگاه خبری گسترش نیوز درباره پیش بینی از وضعیت فروش و عرضه موبایل در کشور گفت: اگر قرار باشد شرایط واردات مبهم باشد نه بازار گوشی همراه و نه هیچ کدام از بازارهای دیگر قابل پیش بینی نخواهد بود. با این حال راه‌هایی برای بهبود شرایط کنونی بازار وجود دارد. در صورتی می توانیم شاهد روند مثبت باشیم که ارز اختصاصی به گوشی تلفن همراه یکسان سازی شود و سهولت در امر واردات داشته باشیم. این دو شرطی است که بازار تلفن همراه را بهبود می بخشد.

forutanlarijani.jpg

وی با تاکید بر این که خروج از بحران بازار گوشی همراه نیازمند برخی اقدامات است، افزود: در این زمینه نباید تبعیض وجود داشته باشد. باید ارز مشخصی از طرف دولت وجود داشته باشد و وارد کننده‌ها نیز در نظارت مراکز موجود کار خود را ادامه دهند.

فروتن لاریجانی در بررسی روند مشکلات کنونی توضیح داد: دولت بررسی کرد و فرصت را برای خریدار و مصرف کننده ایجاد کرد تا بتوانند محصول مورد نیاز را قیمت منطقی تهیه کنند. دولت قصد داشت مانع تاثیر نوسان قیمت ارز شود اما در ادامه با مشکلاتی روبرو شد. تشکیلات دیگری به عنوان یک تشکل صنفی خودش را معرفی کرد و ارز گرفت. عده ای در میان به مردم و دولت خیانت کردند و دولت باید مقابل آن ها ایستادگی کند.

رئیس اتحادیه صنفی فروشندگان تلفن همراه معضل جدی بازار را نبود تنوع در بازار عنوان کرد و افزود: خروج از این بحران نیاز به صبر دارد. اگر متقاضیان مدتی خرید را متوقف کنند و دولت نیز سیاست های مورد نیاز برای خروج از این وضعیت را در نظر گیرد در آینده ای نه چندان دور از وضعیت کنونی خارج خواهیم شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها