|
کدخبر: 34143

بازار موبایل چند نرخی شد

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه خلاء مدیریت مناسب بر روند واردات گوشی تلفن همراه تا عرضه آن در بازار را سبب نابسامانی این بازار و سرگردانی مردم برای خرید اعلام کرد.

گسترش نیوز: مهدی محبی با اشاره به ارائه گوشی تلفن همراه ازجانب یک شرکت وارد کننده به یک واحد صنفی در بازار افزود: این نوع فعالیت سبب حضور مردم از نقاط مختلف به این واحد صنفی شده است درحالی که این رویه قانونی نیست و حتما فسادی در آن وجود دارد.

mobile.jpg

وی با بیان اینکه شرکتهای وارد کننده باید کالای خود را در همه کشور عرضه کنند گفت: تعیین نقطه خاص در پایتخت برای ارائه کالا سبب حضور مردم از شهرهای مختلف کشور به آن واحد صنفی درتهران می شود که این شرایط مناسبی برای مصرف کننده نیست .

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه با تاکید بر اعمال مدیریت مناسب بر بازار گوشی همراه ادامه داد: هم اکنون مدیریت مناسبی براین بازار وجود ندارد و کمبود فعلی سبب آشفتگی بر بازار این کالا شده است.

محبی با اشاره به اینکه فعلا تعادلی بر وضعیت عرضه و تقاضا وجود ندارد گفت: وزیر صنعت اجازه واردات ماهانه یک میلیون گوشی تلفن همراه را صادر کرده است درحالی که برای حفظ تعادل در بازار و ایجاد رقابت باید ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار گوشی تلفن همراه وارد شود.

وی با بیان اینکه باید از توان اتحادیه ها برای نظارت بر روند واردات گوشی تلفن همراه تا بازار آن استفاده شود افزود: اتحادیه برای مدیریت بازار باید بداند چه تعداد گوشی وارد و چه تعداد عرضه شده است و هر واحد صنفی باید چه تعداد گوشی تلفن همراه دریافت کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه با اشاره به اینکه واردات گوشی تلفن همراه باید بصورت آزاد و با ارز غیر دولتی انجام شود ادامه داد: هم اکنون این کالا به صورت مسافری با ارز آزاد و شرکتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود که این موضوع سبب چند نرخی شدن گوشی تلفن همراه در بازار شده است به نحوی که هم اکنون گوشی تلفن همراه مدل اپل x وارد شده با ارز آزاد ۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان و با ارز دولتی ۸ میلیون تومان و گوشی سامسونگ ۹ پلاس وارد شده با ارز آزاد ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان و با ارز دولتی ۳میلیون ۸۰۰ هزار تومان است.

محبی ارائه نرخ نامه را برای تلفن همراه ضروری دانست و گفت: در حال حاضر نرخ تلفن همراه مدیریت شده و مناسب نیست.

ارسال نظر