|
کدخبر: 33607

در نشست خبری رویداد TGC۲۰۱۸ اعلام شد:

این بازی‌‌ها صادرات محور است!

دومین نشست خبری TGC2018 با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سالومه اشتری دبیر اجرایی و علی فخار مدیر روابط عمومی تی‌جی‌سی برگزار شد.

گسترش نیوز: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نشست خبری به سه هدف عمده از برگزاری TGC اشاره کرد.

ارتقا دانش بازی‌سازی وی گفت: هدف نخست ما این است که دانش بازی‌سازان داخلی ارتقا یابد و در این راه سخنرانان بین‌المللی باسابقه را به ایران می‌آوریم. هدف دیگر ما افزایش صادرات بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی است که سال گذشته در این راه توفیقاتی حاصل شد و امسال هم برای دستیابی به این هدف برنامه‌های بیشتری داریم. هدف دیگر ما هم این است که ایران را به هاب منطقه در حوزه بازی‌سازی بدل کنیم تا هرکس که در منطقه می‌‌خواهد از آخرین تحولات صنعت بازی آگاهی یابد یا تعاملات بین‌المللی داشته باشد به این رویداد بیاید.

karimighodosi.jpg

اهمیت TGC وی با بیان این که در شرایط فعلی، اهمیت برگزاری TGC هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی دوچندان است گفت: با توجه به این که هم شرایط گرفتن روادید برای رفتن به دیگر کشورها سخت‌تر شده و هزینه‌های سفر خارجی با توجه به نوسانات خارجی افزایش یافته است، برگزاری TGC هزینه بازی‌سازان برای تعاملات بین‌المللی را کاهش می‌دهد. همچنین آمریکا پس از خروج از برجام، در تلاش است ایران را منزوی کرده و جلو دسترسی ما به فناوری و محصولات خارجی را بگیرد. در چنین شرایطی آوردن ناشران خارجی و گسترش تعاملات بین‌المللی، پاتکی به این هدف امریکاست و اگر ما این کار را نکنیم، خودمان به سمت ایزوله شدن کشور حرکت کرده‌ایم.

هزینه‌های برگزاری TGC را کاهش داده‌ایم مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که امسال تلاش کردیم هزینه‌های برگزاری TGC را کاهش دهیم گفت: در این راه هزینه‌هایی مثل ساخت غرفه را با حفظ کیفیت کاهش داده‌ایم. همچنین سال گذشته میهمانان را به اصفهان بردیم که امسال این سفر با هزینه خودشان برگزار می‌شود. هزینه‌های اقامت نیز مناسب‌تر از سال گذشته شده است.

همکاری با Game Connection فرانسه ادامه دارد مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها در برگزاری TGC و همکاری با Game Connection فرانسه گفت: قطعا به دنبال آن هستیم که تا زمانی که شرایط منطقه‌ای و سیاسی اجازه دهد، TGC را برگزار کنیم.

وی افزود: از ۵ ماه پیش جلسات متعددی با مدیران Game Connection درباره تاثیر تحریم‌های امریکا در TGC داشته‌ایم. خود Game Connection نیز با ما تا سال ۲۰۲۰ قرارداد دارد و تا زمانی که برجام حفظ شود، این همکاری ادامه خواهد داشت.

کریمی درباره نگرانی برخی مبنی بر این که با حضور گسترده ناشران خارجی، واردات بازی نیز افزایش یابد گفت: نگاه و هدف بنیاد صرفا صادرات بازی است و این موضوع را به ناشران خارجی که میزبانی‌شان را برعهده داریم تاکید کرده‌ایم. علاوه بر این امسال ابزار جدیدی به نام پروانه انتشار بازی در اختیار داریم و اجازه انتشار بازی‌های ناشران حاضر در TGC را حداقل چند ماه تا یکسال نخواهیم داد.

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها