|
کدخبر: 33294

اینستاگرام شما را ریپورت می‌کند!

وقتی تهدید می‌کنند که پیج شما را در اینستاگرام ریپورت می‌کنند، معنی آن هک شدن نیست، یعنی می‌خواهند تعداد زیادی گزارش به نرم‌افزار بدهند و به اصطلاح اکانت شما را ریپورت کنند.

گسترش نیوز: شبکه اجتماعی اینستاگرام برای اشتراک عکس و ویدئوست که این امکان را به کاربرانش داده که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر هم‌رسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتالی برای عکس‌هایشان استفاده کنند.

instagram-net16.jpg

هک یا ریپورت؟ ممکن است اکثر کاربران نگران هک شدن یا لو رفتن پسورد اینستاگرام خود باشند، بنابراین روش‌هایی برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام از سوی کارشناسان عنوان می‌شود که یکی از این موارد بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا آن است که جهت بازیابی اکانت هک‌شده خود از طریق ایمیل اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید و یا رمز عبور شما توسط هکر تغییر کرده‌، پس از واردشدن به سایت www.instagram.com مانند تصویر زیر بر روی گزینه Forgot کلیک کنید. سپس نام کاربری یا ایمیل متصل به حساب خود را وارد کرده و روی دکمه Reset Password کلیک کنید.

گزارش‌هایی برای ریپورت! اما به جز هک شدن یکی از قابلیت‌های کاربردی و مورد توجه اکثر کاربران اینستاگرام قابلیت "ریپورت" کردن است. ریپورت کردن از لحاظ لغوی یعنی گزارش و از لحاظ اصطلاحی یعنی گزارشی که کاربران به مدیر آن نرم‌افزار می‌دهند، به این معنی که اکانت مورد نظر نامناسب است و اگر تعداد این ریپورت‌ها زیاد شود، در مدت زمان کم، سیستم امنیتی نرم‌افزارها اکانت فرد ریپورت شده را موقتاً غیرفعال می‌کند یا بعضی دسترسی‌ها را از آن سلب می‌کنند (مثل گذاشتن کامنت) تا اکانت را بررسی کنند و بعد از بررسی اگه مشکلی وجود داشته باشد، اکانت را حذف و در غیر اینصورت به حالت اول برمی‌گردانند.

راهی برای جلوگیری از توهین بنابراین این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که اگر کسی به شما توهین کرد، یا اینکه از اطلاعات شخصی شما سوء استفاده کرد، (مثلا با استفاده از عکس شما یک صفحه جعلی ساخت) و بطور کلی به هر نحوی برای شما ایجاد مزاحمت کرد و قوانین اینستاگرام را رعایت نکرد، شما می‌توانید تخلف آن فرد را به اینستاگرام گزارش دهید تا بررسی شود.

اما ریپورت کردن در اینستاگرام برای مواردی از جمله اینکه اگر فردی در اینستاگرام تصاویر یا کامنت‌های اسپم، تبلیغاتی و هرز ارسال کند. شخصیت شما را جعل کرده و وانمود کند شماست. اگر فردی وانمود می‌کند یک شخصیت شناخته شده است یا اگر فردی دارایی‌های معنوی شما (دارای کپی‌رایت) را بدون اجازه منتشر می‌کند. اگر فردی کامنت یا تصویری غیراخلاقی یا غیرمتعارف را در اینستاگرام منتشر کرده است همچنین اگر فردی کامنت یا تصویری با موضوعاتی مانند آسیب به خود (خودکشی)، آزار و تهدید و یا استفاده از موادمخدر منتشر کرده است، به کار می‌رود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر