|
کدخبر: 58575

آخرین خبرها از روند بازسازی خانه‌های خسارت‌دیده در گلستان

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده و همچنین روند پرداخت تسهیلات بانکی را تشریح کرد.

گسترش‌نیوز: عباس حق‌بین در گرگان درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی خسارت‌دیده در استان اظهارکرد: مجموع واحدهای آسیب‌دیده ارزیابی‌شده در استان ۲۱ هزار واحد مسکونی است که در طوفان، رانش زمین و سیل دچار خسارت شدند.

podokhtar-seil-sail-seyl.jpg

وی افزود: از این تعداد هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شده و احداثی است. همچنین ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز به تعمیرات نیاز دارند.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان بیان کرد: تعداد واحدهای آسیب‌دیده شهری هفت هزار و ۴۳۳ واحد است که از این تعداد یک‌هزار و ۴۴۶ واحد احداثی و پنج هزار و ۹۸۷ واحد تعمیراتی هستند.

وی راجع به منازل مسکونی خسارت‌دیده روستایی هم گفت: تعداد واحدهای آسیب‌دیده روستایی ۱۳ هزار و ۵۶۷ واحد ارزیابی شده که از این تعداد پنج هزار و ۸۵۴ واحد احداثی بوده و هفت هزار و ۷۱۳ واحد نیز نیازمند تعمیر است.

حق‌بین درباره تعداد پرونده‎های معرفی‌شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، ابراز کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۶ پرونده مربوط به واحدهای احداثی، ۹ هزار و ۱۶۰ واحد مربوط به پرونده‌های تعمیراتی و چهار هزار و ۳۹۷ واحد مربوط به پرونده‌های معیشتی هستند.

وی گفت: بانک‌ها تا کنون با ۹ هزار و ۹۲۶ نفر از مالکان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده، قرارداد پرداخت تسهیلات امضا کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان همچنین از پرداخت ۳۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هشت هزار و ۲۶۲ مالک خسارت‌دیده در استان خبر داد.

وی به آغاز تعمیرات هفت هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی خسارت‌دیده اشاره کرد و گفت: تا کنون پنج هزار و ۵۴ واحد تعمیر شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حق‌بین اعلام کرد: آواربرداری یک‌هزار و ۷۴۳ واحد، پی‌کنی دو هزار و ۷۱۶ واحد، اجرای فونداسیون یک‌هزار و ۲۸۷ واحد، اجرای اسکلت ۴۴۵ واحد، اجرای سقف ۹۷ واحد و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۴۲ واحد مسکونی در استان انجام شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها