|
کدخبر: 57084

شهردار اصفهان: برای تحقق شهر خورشیدی به مشارکت مردم نیاز داریم

رویداد " شهر خورشیدی" با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از انرژی‌های نو و به ویژه انرژی خورشیدی و آشنایی بیشتر آنان با این حوزه، از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در میدان امام حسین(ع) ضلع شرقی ارگ جهان نما و به همت شهرداری اصفهان برگزار شده است.

گسترش‌نیوز: در این رویداد، شرکت‌ها و نهادهای که در زمینه انرژی خورشیدی فعالیت داشته و یا تجهیزات نوینی در اختیار دارند، به معرفی اقدامات و تجهیزات خود می‌پردازند. شهردار اصفهان در افتتاحیه این رویداد گفت: برای تحقق واقعی شهر خورشیدی به کمک و مشارکت مردم نیاز داریم. چراکه در مسیر انرژی‌های سبز گام برداریم توسعه پایدار محقق خواهد شد.

esfkhorshid.jpeg

قدرت اله نوروزی با بیان اینکه برای تحقق واقعی شهر خورشیدی به کمک و مشارکت مردم نیاز داریم، اظهار کرد: استفاده از انرژی تجدید پذیر را از خودمان شروع کردیم و خوشحالم که این رویداد با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش دمای کره زمین و افزایش گازهای گلخانه‌ای و نوع سوخت هایی که در جهان استفاده می‌شود دنیا به استفاده از راهکارهای جایگزین در حوزه انرژی روی آورده است. خوشبختانه در برنامه پنجم و ششم توسعه نیز به این موضوع توجه شده اما همچنان جنبه اجرایی نداشته است. اراده ما در شهرداری به حرکت در این مسیر است و بنا داریم شهروندان و مردم را نسبت به این موضوع، تشویق و ترغیب کنیم تا شهر خورشیدی یک شعار نباشد و به صورت واقعی محقق شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری گام هایی در این خصوص برداشته شده است. توجه به انرژی تجدید پذیر و پاک را از خودمان شروع کردیم و از مردم هم انتظار مشارکت داریم. در این حوزه جدیت داریم و معتقدیم با کمک مردم می‌توان در این زمینه تحول ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با فرهنگ‌سازی مردمی شهروندان را به استفاده از انرژی‌های خورشیدی جذب کنیم. شهر خورشیدی شهری است که روی هر پشت بام آن یک پنل خورشیدی وجود دارد و این انرژی را به برق تبدیل می‌کند. ما برای تحقق شهر خورشیدی به چنین مشارکت مردمی نیاز داریم.

وی اعلام کرد: اگر بر پشت بام هر خانه‌ای پنل خورشیدی نصب شود، هر خانوار تامین‌کننده ۲۰ درصد انرژی برق شهر خواهد بود.

نوروزی افزود: در مدیریت شهری کنونی اصفهان توجه ویژه‌ای به انرژی خورشیدی شده است، اما با وجود همه تلاش‌ها تنها ۳۰۰ کیلو وات انرژی خورشیدی تولید می‌شود که ۱۰۹ کیلووات در سالن اجلاس و بقیه در نقاط مختلف از جمله مناطق هشت، شش و ۱۳ است و این میزان باید افزایش یابد.

نوروزی با اشاره به این که بر اساس قرارداد جدید و با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۰۰ کیلو وات برق خورشیدی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان اراده کرده تا در این مسیر حرکت کند و به طور یقین نمایندگان مجلس و استانداری اصفهان نیز به این مهم توجه دارند و این موضوع باید در عمل نیز تبلور پیدا کند.

نمایشگاه‌های تجهیزات خورشیدی به دل محلات می‌رود

همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که در دی ماه، آلودگی هوای اصفهان به اوج می‌رسد به غلط همه چیز را به خودروها نسبت می‌دهیم در حالی که ۴۰ درصد آلودگی شهرها در آن فصل سرد سال ناشی از سیستم گرمایش منازل است.

کوروش خسروی افزود: فرهنگسازی و الزام نصب پنل‌های خورشیدی برای صدور پروانه‌های ساختمانی از جمله تلاش‌های مدیریت شهری است که تلاش می‌کند اصفهان به عنوان شهری خورشیدی با آلایندگی کمتر و منابع انرژی ارزانتر باشد.

ارسال نظر