|
کدخبر: 57082

برگزاری نشست هماهنگی امور راه و شهرسازی اصفهان

در این نشست بر هم افزایی و همفکری دستگاههای زیر مجموعه در استان به منظور آگاهی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها جهت پیشبرد برنامه‌ها و اهداف تاکید شد.

گسترش‌نیوز: حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور طی سفر یکروزه به اصفهان و با همراهی حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان و تنی چند از مسئولان محلی ضمن بازدید از شهر جدید بهارستان در جلسه شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی استان حضور یافت.

neshastesf1.jpeg

طاهرخانی در این نشست که با حضور مدیران کل و عامل زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی در استان اصفهان برگزار شد گفت: همفکری و هم افزایی بین دستگاههای زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی در استان باعث پیشبرد اهداف در استان خواهد شد که برگزاری این جلسات مورد تاکید مقام وزارتی است.

وی افزود: در مجموعه گسترده وزارت راه وشهرسازی که زیرساخت‌های توسعه در آن دنبال می‌شود آگاهی نسبت به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر بسیار حائز اهمیت است و باعث پیشبرد برنامه‌ها در استان می‌گردد و انتظار است تا جلسات هماهنگی امور راه وشهرسازی در استان به طور مستمر برگزار گردد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور تسریع در احداث قطار بین شهرهای جدید استان با مرکز استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این اقدامات نیازمند منابع مالی است تا بتوان تجهیزات الکتریکی و تجهیزات ایستگاهها را همزمان با احداث زیرسازی دنبال نمود.

امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز در این نشست ضمن پیگیری سیاست‌های دولت و وزارتخانه در مجموعه دستگاههای راه وشهرسازی در استان با ارائه پیشنهاداتی در زمینه حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: لازم است تا به منظور ایجاد حمل‌ونقلی آسان و روان بتوان برنامه هایی را تدوین نمود تا ضمن برقراری اتصال بین قطار سریع السیر اصفهان- تهران به متروی شهر اصفهان در ایستگاه کاوه، فرودگاه اصفهان نیز با احداث محور تشریفاتی از طریق ریل به مرکز شهر در ایستگاه لاله متصل گردد تا مسافران بدون دغدغه و راحت به مرکز متصل گردند.

گفتنی است در این نشست مدیرکل هواشناسی از میزان و مرکز ریزگردهای ایجاد شده در استان، فرماندهی پلیس راه از میزان تصادفات، مدیران عامل شرکت عمران شهرهای فولاد شهر، بهارستان و مجلسی از مسائل واحد‌های مسکن مهر و راهکارهایی جهت رفع مشکلات موجود و نحوه و میزان پیشرفت قطار حومه‌ای شهرهای یاد شده، مدیران کل راه آهن و فرودگاه نیز در خصوص پروژه توسعه فرودگاه و قطار حومه‌ای استان به ارائه گزارش پرداختند.

معاون وزیر راه وشهرسازی طی این سفر یکروزه ضمن بازدید از کارگاه روند ساخت ریل بتنی شهر بهارستان با تعدادی از انبوه سازان بخش مسکن نیز دیدار کرد.

ارسال نظر