|
کدخبر: 46721

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز؛

اتاق کرمان پارلمان بخش خصوصی است

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان گفت: مهم‌ترین اولویت آن باید حمایت از اقتصاد خصوصی و بخش خصوصی باشد به نظر من یکی از وظایف اتاق این است که تلاش کند اقتصاد به سمت مردم و بخش خصوصی حرکت کند.

گسترش‌نیوز: محمد ربانی، مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان و صادرکننده نمونه در بخش صنعت با بیان این موضوع که باید به جوان‌ها میدان‌داد در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز اظهار‌کرد: ترکیبی از نیروهای باتجربه و جوان می‌تواند اهداف اتاق را محقق کند.

اگر فقط باتجربه‌ها و پیشکشوت‌ها در عرصه‌های مختلف حضور یابند و موضوعات مربوط به اقتصاد و بازرگانی را بر عهده بگیرند، جوان‌ها جا می‌مانند و این باعث به‌وجود آمدن یک خلاء می‌شود.

آشنایی با مدیریت و علم اقتصاد

وی با بیان این موضوع که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی پارلمان بخش خصوصی است، افزود: آشنایی با مدیریت و علم اقتصاد یکی از مهم‌ترین‌ موضوعاتی است که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان باید مورد توجه قرار‌گیرد. در ماهیت اتاق تخصص‌گرایی وجود دارد. باید استحکام ارتباطات اتاق با سازمان‌های ذی‌ربط دولتی و حکومتی مورد توجه قرار‌گیرد.

مهم‌ترین الویتی که اتاق کرمان باید داشته‌باشد

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین الویتی که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای آینده داشته‌باشد، چیست، گفت: این موضوع بحث ساده‌ای نیست. مهم‌ترین اولویت آن باید حمایت از اقتصاد خصوصی و بخش خصوصی باشد. درحال‌حاضر بخش ‌بزرگی از اقتصاد کشور، دولتی است. تجربه اقتصاد دولتی نه در ایران بلکه در تمام دنیا نشان داده‌است، این نوع نظام اقتصادی غیر بهره‌ور و مانع توسعه است باید اتاق در این زمینه خیلی کار کند و به نظر من یکی از وظایف اتاق این است که تلاش کند اقتصاد به سمت مردم و بخش خصوصی حرکت کند.

باید به آینده فکر کنیم

ربانی در پاسخ به این پرسش که عده‌ای از ناکامدی اتاق کرمان در دوره‌ پیش سخن می‌گویند، گفت: ما با گذشته کاری نداریم، باید به آینده فکر کنیم و بتوانیم با شناسایی ضعف‌ها در جهت رفع مشکلات اقدام‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی کرمان گفت: کرمان و در قالب بزرگ‌تر ایران، ظرفیت خوبی برای صادرات دارد باید سعی کنیم موانع صادراتی را از بین ببریم.

بخش خصوصی در صادرات بسیار توانمند است

این صادرکننده نمونه در بخش صنعت، مهم‌ترین موانع صادراتی را برخی مقرارات دولتی و تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: انتقال پول به خاطر تحریم‌های بانکی با مشکل موجه شده‌‌است. این‌گونه مشکلات باید توسط دولت حل شود. اگر این مشکلات حل شود صادرات راه خود را پیدا می‌کند. بخش خصوصی در صادرات بسیار توانمند است به شرطی که موانع نداشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها