|
کدخبر: 46710

عضو هیات مدیره انجمن صنعت و معدن کرمان در گفت‌و گو با «گسترش‌نیوز» مطرح‌کرد:

زمان تغییر چیدمان اتاق کرمان رسیده‌ است

عضو انجمن خرمای استان کرمان گفت: زمان آن رسیده‌‌است تا اتاق بازرگانی کرمان با حضور بخش خصوصی که در بطن فعالیت‌ها‌ی اقتصادی هستند، در آینده ‌اقتصادی این استان تاثیر‌‌گذار‌‌ باشد.

گسترش نیوز - محمد امینیان، مدیرعامل صنایع بسته‌بندی تک چین کرمان، عضو هیات مدیره انجمن خرمای کرمان با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در گفت‌و گو با «گسترش‌نیوز» اظهار‌کرد: کرمان قطب صنایع کشاورزی، معدنی است. رتبه اول در تولید خرما، گردو و پسته را دارد. در جیرفت ( هند کوچک) محصولات کشاورزی تنوع بسیار زیاد است.

aminian-kara.jpg

وی در ادامه با اشاره به آمار تولیدات محصولات کشاورزی در کشور بیان کرد: ۲۵ درصد از باغات کشور در استان کرمان قرار دارد اما تمام این موارد که برشمردم ظرفیتی است که دیده نمی‌شود.

وی افزود: خام‌‌فروشی محصولات کشاورزی و معدنی بزرگترین معضل مردم این منطقه است. باید با فاصله گرفتن از خام‌‌فروشی، صنایع کشاورزی و صنایع معدنی را فعال کنیم. همچنین با فعال شدن در بحث بازرگانی برای محصولات معدنی و کشاورزی بازارهای هدف را شناسایی و با صادرات ارز‌‌آوری داشته باشیم.

این فعال صنعت بسته‌‌بندی صنعتی فقدان صنایع پویای بسته‌‌بندی را نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات استان کرمان ذکر کرد و افزود: فعال‌شدن صنایع بسته‌بندی می‌تواند حرکت به سمت اعتلای کشور را فراهم کند.

نیروهای جوان باید در بطن اتاق بازرگانی کرمان‌

عضو انجمن خرمای استان کرمان با بیان این موضوع که نیروهای جوان باید در بطن اتاق بازرگانی کرمان‌ قرار گیرند، گفت: زمان تغییر چیدمان اتاق کرمان رسیده است. زمان آن رسیده‌‌است تا اتاق بازرگانی کرمان با حضور بخش خصوصی که در بطن فعالیت‌ها‌ی اقتصادی هستند، در آینده ‌اقتصادی این استان تاثیر‌‌گذار‌‌ باشد. در رسیدن به اهداف تعریف شده اتاق بازرگانی بسیار موثراست چرا که به عنوان نیرو‌هایی فعال در اقتصاد سختی‌ها و مشکلات تولید و صنعت را از نزدیک لمس کرده‌‌اند.

وی در آخر ارتباط با تاثیر اتاق بازرگانی در بهبود شرایط گفت: اتاق بازرگانی می‌‌تواند به عنوان رابط بین بخش خصوصی و دولت عمل کند. با وجود تحریم‌‌هایی که بر سر راه ایران قرار گرفته‌‌است سال سختی‌ را پیش‌رو خواهیم‌داشت حضور موثر اتاق بازرگانی می‌تواند شرایط را بهبود بخشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها