|
کدخبر: 39555

وعده دولت به سرمایه گذاران معدنی خراسان جنوبی

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور در دیدار با فعالان معدن خراسان جنوبی از یارانه تسهیلاتی ویژه خراسان جنوبی خبرداد و عنوان کرد: اگر سرمایه گذاری در معادن خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند ۲درصد بیشتر یارانه سود تسهیلات می گیرد.

گسترش نیوز - دیدار فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی خراسان جنوبی با فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور به میزبانی داود شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.

madan.jpg

داودشهرکی رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی نیز در این جلسه از صدور ۷۰ میلیارد تومان ضمانت نامه معدنی در حوزه ذغال سنگ، منیزیت و دیگر مواد معدنی خبر داد و بیان کرد: تاکنون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور از طرح های خراسان جنوبی حمایت ها خوبی داشته است.

طرح معدنی فلزی از خراسان جنوبی به کارگروه ملی رفت

شاه کرمی مدیر پذیرش طرح های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور نیز در این جلسه گفت: سود تسهیلات سامانه کارا ۶ درصد است که واحد های فراوری خوش حساب ۴ درصد است. وی از ورود ۱۲ طرح معدنی از خراسان جنوبی به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور خبرداد و بیان کرد: یک طرح معدن فلزی از خراسان جنوبی که تسهیلات میلیاردی هم می خواست به کارگروه ملی معرفی شده است.

صندوق سرمایه گذاری بیمه معدن کشور میکانیزه می شود

دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور این صندوق را تنها نهاد حامی بخش خصوصی در حوزه معدن دانست و عنوان کرد: ما در سه بخش، اکتشاف، استخراج، فراوری مواد معدنی خدمت ارائه می دهیم. وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه معدن بسیار پر ریسک است افزود: برای دسترسی بهتر معدنداران به منابع مالی این صندوق ایجاد شده است. دهقانی گفت: طرح های خراسان جنوبی و طرح های مناطق محروم می توانند از یارانه سود تسهیلات استفاده بکنند در شرایطی که فرآوری آن های تک و اقساط خود را به موقع پرداخت کند می تواند تا ۸ درصد یارانه سود تسهیلات بگیرد.

دهقانی از مکانیزه کردن اخذ ضمانت نامه تا آخر آبان ماه خبر داد و عنوان کرد: تمام مراحل ثبت نام و اخذ ضمانت نامه به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور با تاکید براینکه سامانه کارا با تسهیلات کم بهره ای که به معدن دار می دهد می تواند توسعه روستایی را به همراه داشته باشد عنوان کرد: ۶ هزار معدن فعال در کشور داریم که ۹۵ درصد از این تعداد تا شعاع ۲۰ کیلومتری آن یک یا چند روستا است و می تواند اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از یک و نیم میلیارد دلار اشتغال روستایی کشور فقط ۱۲۰ میلیارد تومان به بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص پیدا کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها