|
کدخبر: 39335

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین خبر داد:

تحولات بزرگ با استقرار پایانه صادراتی در قزوین

استقرار پایانه صادارتی زمینه ساز تحولات بزرگ این بخش در قزوین است.

گسترش‌نیوز : مهدی بخشنده رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در جلسه هفتگی این اتحادیه که در محل شرکت صنعت پلاست آبیار تشکیل شد با اعلام این خبر گفت: محل استقرار پایانه صادراتی استان باید در جایی باشد که ضمن دارا بودن دسترسی مناسب، با طرح‌های توسعه‌ای شهر قزوین در تضاد نباشد.

ghazzviin2.jpg

وی افزود: در خصوص فعالیت گمرک قزوین نیز با توجه به گسترش روز افزون آن و نیاز به انبارهای متعدد با زیرساخت کاملا مدرن، اتحادیه صادرکنندگان در پایانه صادراتی می‌تواند همکاری خود را با گمرک افزایش دهد و در نهایت فعالان اقتصادی استان خدمات بهتری را در این حوزه دریافت نمایند.

بخشنده ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرک صنعتی کاسپین و استقبال سرمایه گذاران، میدان کاسپین با مساحت ۶.۵ هکتار محل مناسبی برای ایجاد نمایشگاه محصولات تولیدی شهرک و ساختمان توسعه تجارت جهانی محصولات منطقه و همچنین عرضه مستقیم کالاهای تولیدی با نرخ ارزان به مصرف‌کننده می‌تواند باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: زیرساخت صادرات تولید می‌باشد و تمام تلاش اتحادیه صادرکنندگان بر پایه حمایت از تولید‌کنندگان و تشویق آنها به بازاریابی بین‌المللی برای صدور کالاهای خود است؛چرا که بدون تولید صادرات معنایی ندارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان اذعان داشت: تاکنون مدیریتی برای شناساندن ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان وجود نداشته و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در شهرک‌های صنعتی استان کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

وی گفت: اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین یکی از فعال‌ترین اتحادیه‌ها در سطح کشور می‌باشد و درحال‌حاضر ضمن جلسات منظم هفتگی با مدیران استانی، جلسات فرا استانی نیز تشکیل می‌گردد که خوشبختانه دستاوردهای بسیار مهمی به دنبال داشته است.

ghazzviin1.jpg

بخشنده با اشاره به اینکه اتحادیه صادرکنندگان بیش از ۶۰ عضو فعال از تمامی صادرکنندگان نمونه ملی و استانی دارد اظهار امیدواری کرد که این اتحادیه بیش از ۲۰۰ عضو فعال داشته باشد و با این افزایش اعضا دستیابی به اهداف مهم تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: استفاده از بیلبوردهای شهرک کاسپین و همچنین سایر امکانات مانند آمفی تئاتر، ابزارهای اطلاع رسانی جمعی و برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌تواند در ارائه خدمات بهتر اتحادیه به اعضا موثر باشد.

رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان استان گفت: همچنین این اتحادیه آمادگی دارد تا در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر در زمینه‌های مختلف از جمله شوینده، سرامیک، قطعات خودرو و... توانمندی‌های شهرک‌های معتبر استان را در سطح جهانی معرفی کند.

شایان ذکر است این جلسه با حضور اعضای هیات مدیره شهرک صنعتی کاسپین برگزار گردید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها