|
کدخبر: 39284

بازدید ابتکار از صنایع بومی روستای خراشاد

به گفته جرجانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بیرجند فاز نخست این پارک با مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان تا مهرماه سال آینده افتتاح می‌شود.

گسترش‌نیوز - اولین برنامه معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور بازدید از روستای هدف گردشکری و صنایع دستی خراشاد بود و از نزدیک با فعالیت این روستای ملی اشنا شد. ابتکار در این روستا از کارگاه رنگرزی سنتی توبافی، کارگاه فروش مواداولیه توبافی، کارگاه توبافی، کارگاه آموزشی حوله بافی، شرکت تعاونی روستایی زنان، اقامتگاه بوم گردی و بازار محله خراشاد بازدید کرد.

وی با بیان اینکه طرح های زیادی برای بانوان در دست اجرا داریم بیان کرد: برای توسعه کارآفرینی زنان کشاورز در روستاها دوره های آموزشی برگزار می شود.وی توان افزایی سازمان های مردم نهاد را یکی از مهمترین برنامه های نهادریاست جمهوری دانست.

فاز اول پارک IT و فناوری بیرجند کلنگ زنی شد

پارک فناوری اطلاعات بیرجند که استاندار در سال گذشته وعده آن را داده بود باحضور ابتکار حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی پارک IT و فناوری بیرجند کلنگ زنی شد. به گفته جرجانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بیرجند فاز نخست این پارک با مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان تا مهرماه سال آینده افتتاح می‌شود. وی افزود: ایجاد فضای مناسب برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناوری اطلاعات، امکان برخورداری اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از امکانات و تجهیزات ایجاد شده، ایجاد فضای مناسب برای تحقیقات و آموزش، امکان استقرار آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی توسط بخش خصوصی و فراهم کردن فضای مناسب برای برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی از اهداف احداث این پارک است. جرجانی خاطرنشان کرد: همچنین فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، نیاز اندک واحدهای فناوری به زیرساخت‌های اساسی از قبیل آب، برق و گاز و عدم آلودگی زیست محیطی در واحدهای فناوری اطلاعات نیز از جمله مزایای پارک IT است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها