|
کدخبر: 39280

تصویب سندی برای توسعه و امنیت خراسان جنوبی

شورای راهبری اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی به ریاست محمدمهدی مورج الشریعه استاندارخراسان جنوبی و به دبیری آرین رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با حضور آیت ا... رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری برگزار شد.

گسترش نیوز: آیت ا... رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در این جلسه بیان کرد: امروز برای همه ما روشن است که عرصه مسائل اقتصادی نیازمند حرکتی جهادی است.

khorasan-jonobi.jpg

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش بر توقف اقتصاد ایران دارند افزود: آرایش کشور باید نوع مواجه این پدیده جنگ روانی، اقتصادی و رسانه ای باشد و اگر این موضوع تحقق نیابد ممکن است موفق نشویم. آیت ا... رئیسی تصریح کرد: حس مقاومت، خلاقیت و متوقف نشدن در این جنگ یکی از لازمه های کشور است و همه ظرفیت های کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، بازاریان باید پای کار باشند چرا که همه این ها در کنارهم می توانند گره گشای تولید و اقتصاد است. تولیت آستان قدس رضوی به خصوصی اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید دولت را در حوزه نظارت قوی کنیم تا از این طریق بخش خصوصی توانمند و قدرت دهیم تا موفق شود و از سوی به درستی آن را نظارت کنیم.

moravgshariyh.jpg

افزایش نقدینگی برای کشور ضرر دارد

وی با تاکید براینکه میدان دادن به مردم می تواند گره گشای وضع فعلی باشد خاطرنشان کرد: در هر جا به مردم اعتماد کردیم و مردم را درگیر توسعه کردیم موفق بودیم. آیت ا.. رئیسی با تاکید براینکه از واژه هایی که در دل مردم خالی می کند مطلقا باید پرهیزد شود عنوان کرد: باید با عمل و اقدام میدان داران حوزه اقتصاد ما پیش روند. تولیت آستان قدس رضوی به افزایش نقدینگی در کشور اشاره کرد و گفت: به گفته کارشناسان این نقدینگی در کشور مشکل ایجاد خواهد کرد و باید این مبالغ بر تولید و اشتغال راه یابد. وی بیان کرد: پایداری و استقامت در کشور جواب می دهد که وعده الهی در برابر پیروزی دشمن تحقق پیدا می کند و نباید بگذاریم زمینه های اقتصاد دچار مشکل شویم. تولیت آستان قدس بیان کرد: انسجام ملی، اقدام براساس رهنمودهای دولت و کلیه قوا یکی از راههای برون رفت از این تحریم ها است. رئیسی خاطرنشان کرد: روزی هزار نفر اززیارت اولی ها به حرم امام رضا می آیند و ما هم در خراسان جنوبی آمادگی هر گونه همکاری را داریم.

مهمترین رویکردهای سندآمایش به روایت استاندار

محمد مهدی استاندارخراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: آب، عمران و توسعه روستایی، شهری، حمل و نقل و اقتصاد و تولید بر مبنای محصولات رقیب پذیری موضوعاتی است که در سند آمایش استان دیده شده و باید بر این مبنا کنیم. وی افزود: مسئله مربوط به شورای امنیت و توسعه پایدار شرق و غرب کشور ۹استان را شامل می شود و مسئولیت استاندار خراسان جنوبی به دستور وزیر کشور کمک برای تهیه اسناد توسعه استانی این ۹ استان است.وی بیان کرد: این سند با رویکرد آب در درجه نخست به عنوان مهمترین نیاز همچنین دارای محورهایی از جمله عمران توسعه روستایی و شهری، حمل و نقل، مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، اقتصاد و تولید بر مبنای رقابت پذیری محصولات تولیدی استان در بخش های مختلف است.

تسهیلات ۴۷ میلیارد تومانی به مدیریت بحران

استاندار خراسان جنوبی گفت: سند آمایش استان نیز کار با ارزشی است که توسط دانشگاه بیرجند انجام شد و پایه ای برای حرکت های میان مدت و بلندمدت استان بوده و خوشبختانه این سند در دفاتر بخشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مصوب شده و بهترین نقشه راه استان است. مروج الشریعه به تقویت بنیادی تولید و اشتغال استان اشاره کرد و گفت: در دیدار با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتم منابع خوبی در اختیار استان قرار دادند که دولت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جبران خسارت ها، ۴۷ میلیارد تومان برای زیرساخت ها اعم از آبخیزداری و قنوات اختصاص دادند. وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک ها در موضوعات کشاورزی صنایع تبدیلی و صنایع کوچک استان صرف شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها