|
کدخبر: 38029

زنگ هشدار مهاجرت و بیکاری در شرق کشور

هفتمین شورای اداری خراسان جنوبی با حضور منصور غلامی وزیر علوم و فلاحتی رئیس مجمع نمایندگان استان و مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی و مدیران ارشد استانی برگزار شد.

گسترش نیوز: استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: در شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور به همت وزیر کشور احیاء شد و مهمترین آن کمیته اقتصادی بود که خراسان جنوبی اولین استانی می باشد که آن را با حضور ۹ استان دیگر را تشکیل داد.وی با اشاره به اینکه مدیران هر چه سریعتر پروژه های پیشنهادی خودتان را بدهید عنوان کرد: یکی از سرمایه گذاران بلا استثنا از نرخ سود تسهیلات بانکی تا سقف ۵۰درصد در نظرگرفته شد. استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه به زیرساخت های امنیتی استان توجه ویژه ای شده است ادامه داد: فرمانداران هم به این موضوع توجه ای داشته باشند. استاندار با تاکید براینکه حضور ۵۰ هزار دانشجو در چرخه اقتصاد استان تاثیرگذار است بیان کرد: این استان به دلیل شرایط اقلیمی می تواند قطب دانشگاهی شرق کشور باشد و ای موضوع در سند آمایش کشور هم ذکر شده است. مروج الشریعه خاطرنشان کرد: همه امکانات استان در اختیار سیستم دانشگاهی و دانشجویان استان است

shorayadare.jpg

منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نیز بیان کرد: ظرفیت ها و توانمندی های موجود بیشتر از این است که من فکرش را می کردم.وی با بیان اینکه درزمان گذشته موجب شد تا دانشگاه ها زیاد شد و استقبال خوب مردم مواجه شده بود ادامه داد: اما اکنون اشتیاق و تقاضا فروکش کرده است و امروزه افزایش مراکز علمی و دانشجویی مواجه هستیم. وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ تعداد واحد های دانشگاهی زیادی ندارد افزود: در بعضی از استان ها ۴۷ مرکز آموزش عالی غیردولتی دارد. وزیر علوم گفت: در خراسان جنوبی به بسته شدن مراکز موجود منتهی نشود اما توصیه شده است که در توزیع ماموریت ها و رشته ها در خراسان جنوبی باید توجه ویژه ای به استان شود. غلامی با تاکید براینکه برای ارتباط بیشتر خراسان جنوبی با خارج از کشور طرحی از دانشگاه بیرجند تدوین خواهد شد عنوان کرد: توجه دانشگاه ها برای حل مشکل جامعه یکی از شاخص های دانشگاهی قرار دارد. وزیرعلوم با بیان اینکه شش پروژه بزرگ نفتی توسط دانشگاه های شهرستان های ما تدوین شده است عنوان کرد: سال ها است که با وزرات دفاع، محیط زیست و هجوم ریزگردها همکاری می کنیم.

نرخ بیکاری خراسان جنوبی نیم درصد تا کشوری

آرین رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه به شرح آخرین وضعیت استان از لحاظ حوزه های جمعیتی، اقتصادی پرداخت و بیان کرد: در حوزه مشارکت های اجتماعی خراسان جنوبی با ۴۰درصد در کشور رتبه دار است. آرین شهرستان نهبندان را مهاجر فرست اعلام کرد و گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران از سال ۹۵ بیش از ۲۵ هزار نفر وارد استان شدند اما بیش از ۳۱ هزار نفر از استان مهاجرت کردند.وی ارزش افزوده کالاهای استان را بالغ بر ۶۷ هزار میلیاردریال اعلام کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری استان ۱۱.۵درصد اعلام شده است واما میانگین کشوری ۱۲ درصد است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها