|
کدخبر: 36967

ممنوعیت صادرات به افغانستان به کجا رسید؟

طی گفتگو با مسئولان ارشد خراسان جنوبی اعم از استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، رئیس سازمان بازارچه های مرزی، معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اعلام کردند هیچ مشکلی از سمت مرز ماهیرود نیست.

گسترش نیوز: گمرک ایران توقف صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان را تکذیب و اعلام کرد: محدودیت های صادرات کالا به افغانستان صرفا در مرز ماهیرود خراسان جنوبی است.

maherod.jpg

هنوز علت محدودیت صادرات کالا به افغانستان از مرز فراه مشخص نیست . گمرک فراه افغانستان صادرات مواد سوختی ، فولاد ، سیمان و کاشی و سرامیک از این مرز را ممنوع کرده اما از دیگر مرزهای دو کشور امکان صادرات این کالاها وجود دارد ، ضمنا صادرات سایر کالاها از این مرز به غیر از ۴قلم کالای یاد شده امکان پذیر است .

بنابراین گزارش ؛ دفتر بین الملل گمرک ایران در حال مکاتبه و پیگیری موضوع از گمرکات افغانستان بوده و نتیجه این پیگیری ها به زودی اطلاع رسانی می شود .

این گزارش می افزاید ؛ بر اساس نامه موجود صادرات ۴ قلم کالای ایرانی در گمرک فراه افغانستان پذیرش نمی شود و صادرکنندگان می توانند از طریق مرزهای جایگزین از جمله گمرک دوغارون و میلک این کالاها را به افغانستان صادر کنند .

منبع: روابط عمومی گمرک ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها