|
کدخبر: 36886

تصویب سه منطقه ویژه اقتصادی جدید در خراسان جنوبی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: براساس لایحه پیشنهادی دولت، سه منطقه ویژه اقتصادی جدید برای خراسان جنوبی به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس رسید.

گسترش نیوز - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس لایحه پیشنهادی دولت، سه منطقه ویژه اقتصادی جدید برای خراسان جنوبی به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس رسید که در این راستا کلیات و جزییات آن در صحن علنی مجلس مصوب شد. این مناطق شامل ۲ منطقه ویژه عمومی در شهرستان‌های فردوس و نهبندان و منطقه ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر در سربیشه است که طرح آن امروز در صحن مجلس به تصویب رسید.

afzale.jpg

وی افزود: پس از ارائه لایحه سال گذشته دولت به مجلس مبنی بر ایجاد ۱۲ منطقه آزاد و ویژه، طرح سه منطقه ویژه در نهبندان، سربیشه و فردوس از طرف خراسان جنوبی آماده و به شورای‌عالی مناطق آزاد ارسال شد.

افضلی با اشاره به ارائه این طرح در کمیسیون مجلس و ارسال مجدد آن به استان برای رفع مشکلات گفت: با کمک دستگاه‌های متولی اصلاحات درخواست شده انجام و طرح توجیهی مفصلی با نقشه‌های پیوست مجدد به کمیسیون اقتصادی ارسال شد که در نهایت منطقه ویژه کلی برای نهبندان و فردوس و انرژی‌های نو و تجدید پذیر برای سربیشه به تصویب این کمیسیون رسید.

گفتنی است خراسان جنوبی درحال‌حاضر یک منطقه ویژه اقتصادی فعال در شهرستان بیرجند دارد که سرمایه‌گذار آن بخش خصوصی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها