|
کدخبر: 32250

در همایش ٥٠ سال افتخار در تبریز؛

شرط نخست حمایت از کالای ایرانی چیست؟ + تصاویر

رئیس انجمن مدیران صنایع استان آذربایجان شرقی گفت: سرمایه یک ملت از سرمایه اقتصادی، اجتماعی، انسانی و سرمایه نمادین نشات می‌گیرد.

به گزارش گسترش نیوز ؛ سید باقر شریف‌زاده در آیین تجلیل از پیشکسوتان نیم قرن اخیر صنعت و نشان عالی مدیران، افزود: انجمن مدیران در راستای رسالت و مسئولیت‌های اجتماعی خود به جهت حمایت از کالای ایرانی به این نتیجه رسیده است در این راستا ابتدا باید هویت خود را در یابیم و بعد کالای ایرانی را جایگزین کالای خارجی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر اجتماعی نتواند چهره نمادین خود را حفظ کند، به فقدان هویت رسیده است، تصریح کرد: بنای تاریخی ارک و فضای اطراف آن به تنهایی فقط یک سرمایه اقتصادی است ولی وقتی ارک به یک چهره نمادین کشور تبدیل می‌شود، باعث ماندگاری، افتخار، درآمد، ایجاد اعتبار و در نهایت ایجاد هویت می‌شود.

rah+4.jpg

شریف‌زاده بابیان اینکه آذربایجان و تبریز مملو از چهره‌های ماندگار است، افزود: اگر امروز از این بزرگ مردان تجلیل به عمل می‌آید، به این دلیل است که در طول تاریخ و کوتاه مدت، اثر بخش شده‌اند و حال وظیفه ما است که قدردان هویت تاریخی خود بشویم.

همچنین در این همایش علی عبدالعی‌زاده رئیس هیات مدیره شستا گفت: قطعا شکر‌گذاری و سپاس‌گذاری از چهره‌های خدمت‌گذار و کارآفرین کمک خواهد کرد این نعمت‌ها به جامعه اضافه بشوند و روز به روز شاهد شکل گیری کارآفرینان در کشور شویم.

عبدالعلی‌زاده گفت: نه مردم و نه دولت توجه چندانی به گسترش سازمان‌های مردم نهاد ندارند و این جریان حاکی از ویژگی‌های بزرگ حکومت بزرگ و انحصار طلب کشور ما است.

این نظریه پرداز توسعه ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از مدیران ارشد ما در تفکرات دوران طلایی درآمد‌های بازامدی نفتی و جمعیت کم کشور سیر می‌کند و هنوز نتوانستیم قبول کنیم که درآمد امروزی نفت، جوابگوی ۸۰ میلیون جمعیت نیست و باید بجای درآمد نفت به درآمدهای حاصل از تلاش و کوشش مردم بها داد.

رئیس هیات مدیره شستا با بیان اینکه نفت فروش دارایی است نه هنر، افزود: کار و ایجاد ارزش افزوده بر مبنای رقابت با دنیا هنر و ارزشمند است و درآمد ان برکت دارد.

وی ادامه داد: عزیزان صنعتگران، کارآفرینان، مدیران صنعتی دقت کنند که اگر می‌خواهند بر مشکلات موجود غلبه کنند، به دنبال راهکار‌های عجیب و غریب نگردند، چرا که تجارب کشور‌های توسعه یافته یکی از ساده‌ترین راهکارهای موجود برای رفع مشکلات و خارج شدن از دوران رکود است.

rah+5.jpg

عبدالعلی زاده افزود: امروزه اقصاددان‌های دنیا کشور در مقابل حل مشکل رکود عاجز مانده‌اند. سازمان‌های خصوصی نیز معترض‌اند از آنچه که در کتاب‌ها و دانشگاه‌ها یاد گرفتند مشکلی را حل نمی‌کند، زیرا هنوز اقتصاددان‌های ما باور ندارند در کنار سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی نیاز به سرما یه جدیدی است که در کنار آن تعبیه شده است.

وی در پایان گفت: سرمایه اجتماعی از حدود اوایل قرن بیستم در ادبیات جامعه شناسی دنیا مطرح شده است و جامعه شناسان آن قرن سرمایه اجتماعی را به عنوان یکی از عوامل موفقیت با دو ویژگی مهم هم بستگی ملی و اعتماد ملی مطرح کرده‌اند و از سال ۱۹۹۰، سرمایه اجتماعی وارد مباحث اقتصادی دنیا شده است.

گفتنی است این همایش باحضور مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدعلی موحد عرفان پژوه و تاریخ نگار برجسته معاصر، علی عبدالعلی‌زاده مشاور وزیر کشور و رئیس هیات مدیره سازمان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای تشکل‌های اقتصادی، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مدیران سازمان و نهادهای دولتی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد. و از خدمات محمدرضا نعمت‌زاده، محسن خلیلی عراقی، محمدعلی موحد، علی اصغر خامنه‌ای و اسماعیل خوش روان آذر نیز با اهدای نشان افتخار تقدیر به‌عمل آمد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها