|
کدخبر: 85765

۴ تغییر پرسپولیس مقابل شارجه

بعد از شروع خوب در لیگ برتر کادر فنی تازه‌وارد پرسپولیس با نخستین باخت در لیگ قهرمانان به این مهم رسید که کار در تیمی با هواداران میلیونی و نگاه ریزبین رسانه‌ها دشواری‌های عجیب و غریبی دارد و هر نکته‌ای می‌تواند بیش از حد بولد شود.

گسترش‌نیوز: پرسپولیس با چهار تغییر نسبت به دیدار با استقلال به مصاف با قهرمان متمول لیگ قطر پا گذاشت اما این تغییرات جواب نداد. پرسپولیس با وجود تلاش فراوان به خاطر اشتباهات فردی و عدم توان عبور از دیوار دفاعی حریف در دوحه باخت و بعد از انتقادهایی که به کادر فنی پرسپولیس صورت گرفت، به نظر می‌رسد یحیی دوباره با تغییراتی که تعدادشان کم هم نیست در شارجه مقابل قهرمان امارات بازی خواهد کرد.

رادو جای بیرانوند: کادر فنی پرسپولیس و بسیاری از هواداران این تیم معتقدند بیرانوند روی هر دو گلی که از دحیل خورد تقصیرکار بوده است. شاید پس از این شکست همه بعد از گل اول به اشتباه و رفتار آماتورگونه مدافعان میانی پرسپولیس زوم شدند و از حرکت بچگانه شجاع و کنعانی‌زادگان گفتند اما بیرانوند واکنش عجیبی در این دو صحنه به‌خصوص روی گل اول داشت. با این حساب و با وجود اینکه بیرانوند خودش را ریلکس نشان می‌دهد و انگار که اتفاقی نیفتاده اما ظاهراً قرار است رادوشویچ نخستین بازی آسیایی‌اش را به یمن تزلزل بیرو در شارجه انجام دهد و شاید اگر این بار کلین‌شیت کند نظر یحیی هم مثل کالدرون در خصوص بیرو تغییر کند.

سیدجلال جای کنعانی‌زادگان: بازی نکردن کاپیتان سرخ‌ها مقابل الدحیل برای این تیم گران تمام شد. البته این را نمی‌توان با قطعیت گفت اما شاید اگر سیدجلال باتجربه در میدان دوحه حضور داشت آن گل بچگانه در دروازه سرخ‌ها نمی‌رویید. هر چند گفته می‌شود سیدجلال با توجه به سن و سالش توان حضور در همه بازی‌های فشرده و سنگین را ندارد یا کند است و دفاع را عقب نگه می‌دارد اما به نظر می‌رسد عنصر تجربه‌اش می‌تواند یحیی را دوباره مجاب کند که کاپیتان در امارات در میدان باشد.

کمال جای ربیع‌خواه: می‌گویند احتیاط در دوحه و قدرت بالای دحیل در فاز تهاجمی گل‌محمدی را مجبور کرد تا از ربیع‌خواه در مرکز خط میانی و نزدیک به خط دفاع چهار نفره‌اش استفاده کند هر چند کمال همچنان به فرم خوبش نرسیده است و در دربی هم نمایش جالبی نداشت تا جایی که می‌توان رد پای او را در دو گل خورده سرخ‌ها پیدا کرد. با این وجود گفته می‌شود شرایط متفاوت بازی با شارجه و اینکه پرسپولیس در این مسابقه نیاز به پیروزی دارد، باعث شده تا کمال دوباره به خط میانی برگردد و کنار احمد نور بازی کند.

استوکس یا اوساگونا به جای بشار: با توجه به آماده شدن مهدی ترابی احتمالاً او در جای خود بازی خواهد کرد و پرسپولیس دوباره از سیستم ۱-۳-۲-۴ به همان ۲-۴-۴ خودش برخواهد گشت. در واقع ترابی سر جایش بازی می‌کند و بشار از ترکیب خارج خواهد شد تا پرسپولیس دوباره با دو مهاجم نوک بازی کند که البته ترکیب این زوج ابهامات زیادی دارد. یحیی در شروعش با پرسپولیس از زوج علیپور- اوساگونا استفاده کرد اما در دو مسابقه اخیر کم‌کم استوکس را هم وارد کارزار کرده و به او شانس می‌دهد. با توجه به توانایی‌های استوکس، یحیی حتماً دوست دارد از این بازیکن در بازی‌های بزرگ استفاده ببرد و بعید نیست این مرد ایرلندی در شارجه نخستین بار به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب باشد. البته احتمال زوج استوکس- اوساگونا هم وجود دارد؛ زوجی که سی دقیقه پایانی بازی با دحیل در میدان بودند و کاری از پیش نبردند.

* اگر این چهار تغییر صورت بگیرد در واقع به نظر می‌رسد یحیی دوباره به ترکیب دربی باز خواهد گشت مگر اینکه استوکس از ابتدا در ترکیب باشد.

منبع: نواندیش

ارسال نظر