|
کدخبر: 78096

جای خالی رونالدو در بین برترین‌ها

سالی که چند روز بیشتر به پایان آن نمانده است، یکی از بدترین سال‌های دوران بازیگری ستاره پرتغالی یوونتوس از حیث ثبت رکوردهای فردی بود.

گسترش‌نیوز: در حالی تنها ۵ روز دیگر به پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است، به نظر نمی‌رسد که جایگاه برترین گلزنان فوتبال جهان در این سال دستخوش تغییر چندانی شود.

ronaldo.jpg

با توجه به تعطیلی لیگ‌های معتبر اروپا به جز لیگ برتر جزیره، بعید به نظر می‌رسد که تغییر قابل توجهی در این رده‌بندی صورت بگیرد مگر آنکه در هفته فشرده بازی‌های لیگ جزیره اتفاقی غیرمنتظره‌ای رخ دهد.

در رده‌بندی فعلی برترین گلزنان باشگاهی دنیا در سال ۲۰۱۹، روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ با ثبت ۵۴ گل در تمامی رقابت‌ها جایگاه نخست را در اختیار دارد. پس از او لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا با ۵۰ گل در رده دوم قرار دارد. کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن با ۴۴ گل در رده سوم قرار دارد اما او ممکن است این جایگاه را از دست بدهد چون رحیم استرلینگ بال انگلیسی منچسترسیتی که الان با ۴۴ گل در رده چهارم قرار گرفته، می‌تواند با گلزنی در ۲ بازی باقیمانده تیمش تا به او برسد و حتی از او عبور کند.

در رده‌بندی برترین گلزنان فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۹ اما جای خالی یک نفر کاملاً احساس می‌شود و او هم کسی نیست جز کریستیانو رونالدو. این بازیکن ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۹ تنها ۳۹ گل زد که این کمترین گل ثبت شده به نام او طی یک دهه اخیر است.

در حقیقت این اتفاق در ادامه روندی است که او از سال ۲۰۱۳ - سالی که بهترین رکوردش برای به ثمر رساندن ۶۹ گل در تمامی رقابت‌ها را به ثبت رساند - در پیش گرفته. او ۶۱ گل در سال ۲۰۱۴، ۵۷ گل در سال ۲۰۱۵، ۵۵ گل در سال ۲۰۱۶، ۵۳ گل در سال ۲۰۱۶، ۴۹ گل در سال ۲۰۱۸ و اکنون هم ۳۹ گل در سال ۲۰۱۹ به ثمر رسانده است.

۲۰۱۹، نخستین سالی است که رونالدو آن را به طور کامل در یوونتوس سپری کرده و نشان می‌دهد که لیگ ایتالیا سخت‌تر از آن چیزی است که او فکر می‌کرد و بازی در آن به این ستاره پرتغالی برای تغییر سیر نزولی آمار گلزنی‌اش کمک نکرده است.

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها