|
کدخبر: 69832

چالش بزرگ سیدجلال حسینی

کاپیتان باتجربه پرسپولیس بعد از گذشت هفت هفته از رقابت های لیگ برتر تنها دو بازی ابتدای فصل در کارنامه اش دیده می شود هرچند در آخرین مسابقه تیمش برابر پیکان ۷ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد.

گسترش نیوز - وقتی فصل نوزدهم شروع شد کمتر کسی فکر می کرد سیدجلال حسینی به عنوان یکی از ستون های اصلی پرسپولیس در سه فصل گذشته اش از ترکیب اصلی خارج شود. او لیگ برتر را در ترکیب اصلی و در بازی برابر پارس جنوبی آغاز کرد و سپس در بازی دوم برابر تراکتور هم نود دقیقه در زمین حضور داشت اما این آخرین بار در طی هفت هفته بود که نامش در میان یازده بازیکن اصلی تیم دیده می شد.

jalalhosseini.jpg

او در هفته سوم و بازی برابر صنعت نفت روی نیمکت نشست و دو بازی بعدی برابر استقلال و سپاهان به دلیل مصدومیت از دست داد اما این مصدومیت و شاید آمادگی مدافعان وسط حال حاضر پرسپولیس باعث شد که زوج های دیگری غیراز سیدجلال در ترکیب خط دفاعی بازی کنند. کنعانی زادگان ، شجاع خلیل زاده و محمد انصاری زوج های دونفره خط دفاعی پرسپولیس را در این بازی ها تشکیل می دادند.

عدم حضور نام او در بازی هفته پنجم برابر شهرخودرو در لیست پرسپولیس شائبه ها و شایعه هایی را به وجود آورد به خصوص وقتی کالدرون در محاصره سوال های بیشمار خبرنگاران درباره کاپیتان تیمش گفت:" سیدجلال دو هفته با تیم تمرین نکرده است. قرار بود او استراحت کند، بازیکنی که ۳۷ سال سن دارد و دو هفته تمرین نکرده است نمی تواند به لیست تیم راه پیدا کند."

هرچند این حرف های کالدرون در توضیحات بعدی کاپیتان و مرد آرژانتینی تعدیل شد و شکل واقعی تری به خود گرفت اما غیبت و محرومیت شجاع خلیل زاده در آستانه بازی با پیکان نیز کالدرون را متقاعد نکرد که کاپیتان را در خط دفاعی بازی بدهد؛ مرد آرژانتینی این بار ترکیب کنعانی زادگان با محمدانصاری را در کنار هم به کار گرفت هرچند در دقیقه ۸۳ تصمیم گرفت که سیدجلال را به میدان بفرستد.

در آن دقایق که کالدرون به دنبال حفظ نتیجه و تغییرات تاکتیکی بود؛ نادری را ابتدا بیرون کشید ، سپس محمد انصاری را به دفاع چپ برد تا جا برای حضور کاپیتان پرسپولیس باز شود. سیدجلال بعد از دو ماه دوری از ترکیب پرسپولیس در هفت دقیقه پایانی به زمین رفت و توانست در حفظ نتیجه پرسپولیس نقش ایفا کند.

سیدجلال اما در این فصل حتی در روزهایی که شایعات پررنگی قصد داشت نشان دهد که چالشی میان او و سرمربی وجود داشته یا جای ثابتش را در ترکیب اصلی تیم از دست داده است ، خودش را از حواشی دور نگه داشت و اعلام کرد که با تمرین و رسیدن به مرز آمادگی فقط قصد کمک به پرسپولیس را داد.

پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر با هفت قهرمانی در این مسابقات، با ۱۱۲ بازی ملی و مجموعه ای از افتخارات ریز و درشت در آخرین سال های فوتبالش با چالشی به نام رسیدن به آمادگی کامل و پس گرفتن جایگاهش در ترکیب اصلی روبرو است. پرسپولیس در این فصل و با ورود کنعانی زادگان که بازیکن فیکس تیم ملی هم هست عملا چهار دفاع وسط دارد که هر کدام می توانند بازیکن اصلی تیم باشند.

سیدجلال ۱۳۷ بازی در تمام دوران حضورش در پرسپولیس انجام داده است. او یکی از مهمترین بازیکنان این باشگاه در دهه اخیر بوده است که توانسته با این به افتخارات بزرگی برسد. هت تریک در کسب قهرمانی لیگ برتر ، قهرمانی جام حذفی، قهرمانی سوپر جام مقام هایی هستند که در زمان حضور او رخ داده و او ۵ بار با پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برده است ضمن اینکه رسیدن به فینال آسیا و کسب مدال نقره را نیز همراه سرخ ها در لیگ قهرمانان تجربه کرد.

منبع: ورزش ۳

ارسال نظر