|
کدخبر: 68439

لحظه ورود بانوان به استادیوم آزادی + تصاویر

دیدار تیم‌های ایران و کامبوج تحت‌تاثیر حضور نزدیک به ۴۰۰۰ هوادار بانو در استادیوم آزادی است.

گسترش‌نیوز: این یک روز تاریخی در فوتبال ایران است. پس از سال‌ها در استادیوم هرچند که به صورت محدود و با فشار فیفا، اما به هر حال به روی بانوان باز شده و آنها می‌توانند بازی تیم ملی کشورشان را از نزدیک نگاه کنند. بلیت فروشی این بازی انجام شده و ۴ جایگاه در اختیار بانوان خواهد بود و نکته جالب این که در فاصله چند ساعت تا شروع بازی، برخی از هواداران وارد جایگاه‌ها شده‌اند.

اینجا محمد همتی، رها پوربخش و دیگر اعضای تحریریه ورزش سه، حواشی این رویداد مهم را به صورت لحظه به لحظه پوشش خواهند داد؛ با ورزش سه همراه باشید.

در نزدیکی سکوها، درون تونل آزادی؛ صدای همهمه، فریاد خوشحالی و شیپور می‌شنویم. بانوانی که وارد ورزشگاه شده‌اند این چنین حضور خود را جشن می‌گیرند.

همیاران هوادار نقش پررنگی در استادیوم دارند و با کاورهای نارنجی در نقاط مختلف ورزشگاه دیده می‌شوند.

baovanstudiomazadi.jpg

به گزارش خبرنگار میدانی ورزش سه، بازار سیاه در اطراف استادیوم به وجود آمده و بلیت جایگاه بانوان با نرخ هایی عجیب و ۱۰ برابری نیز به فروش می‌رسد!

در ورزشگاه آزادی بانوان زیادی بدون بلیت اینترنتی حضور دارند؛ عده‌ای از آنها با بلیت کاغذی که احتمالا به فدراسیون و وزارت ورزش اختصاص دارد، وارد استادیوم خواهند شد اما بقیه که بلیت خریده‌اند باید هرچه زودتر به خانه برگردند.

baovanstudiomazadi1.jpg

بانوان خبرنگار برای نخستین بار است که چنین رویداد مهمی را پوشش می‌دهند. بی‌تردید حضور آنها در بازی‌های لیگ، فضای رقابتی بین خبرنگاران را بیشتر می‌کند و به پویایی این شغل نیز یاری می‌رساند. شاید هم سبب شود فضای میکسدزون، نشست خبری و... شرایط سخت افزاری بهتری را پیدا کند.

baovanstudiomazadi2.jpg

با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار تیم‌هاى ملى فوتبال ایران و کامبوج با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت مرحوم جعفر کاشانى آغاز مى‌شود

ترافیک در اطراف استادیوم روان گزارش شده؛ فروش پرچم، تخمه و... نیز در سمت شرقی استادیوم دیده می‌شود و بانوان از آن استقبال کرده‌اند.

baovanstudiomazadi4.jpg

احتمالا همه نخستین حضورشان در استادیوم را به خاطر دارند؛ بی‌تردید جذاب‌ترین لحظات همان دقایقی هستند که پس از بازرسی بدنی و عبور از گیت، به تونل نزدیک شده‌اید و بعد سکوهای سفید و آبی که البته ۱۰ سال است به این رنگ تغییر کرده‌اند. بانوان نیز با تجربه این حس، روز جالبی را پشت سر خواهند گذاشت.

نماینده فیفا به همراه مسئولان ایرانی در مقابل در شرقی وضعیت را بررسی کردند.

این بلیتی است که بانوان را به استادیوم آزادی می‌رساند. اتفاقی ویژه که دیدار با کامبوج را احتمالا به یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد کرد.

آخرین ورود زنان ایرانی به استادیوم به مهر ماه سال ۶۰ مربوط می‌شود. حالا ۳۸ سال بعد حدود چهار هزار زن ایرانی وارد استادیوم می‌شوند تا به حمایت از تیم ملی خود بپردازند؛ البته باتوجه به بیانیه فیفا احتمالا پای آنها به زودی در تمام استادیوم‌ها باز خواهد شد.

این اتفاق می‌توانست زودتر رخ بدهد. ایران کشوری با فرهنگ غنی است که در تمام دنیا متمدن شناخته می‌شود. این حق طبیعی زنان است که در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و می‌توانند بدون هیچ مشکلی در کنار مردان از دیدن مسابقات فوتبال لذت ببرند.(شهناز یاری -سرمربی تیم فوتسال بانوان)

baovanstudiomazadi5.jpg

علی دایی: جای شکرش باقی که با فشار فیفا، بانوان به بخشی از حق خود رسیدند.

ایران و کامبوج تنها دو بار با یکدیگر باز کرده‌اند و هر دو در جام ملت‌های ۱۹۷۲؛ ایران هر دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. از آن مسابقه ۴۷ سال گذشته است.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها