|
کدخبر: 66407

استراماچونی: از نتیجه‌‌ای که در دربی گرفتیم ناراحتیم

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت که او و دیگر آبی‌پوشان از نتیجه‌ای که در دربی ۹۰ تهران گرفتند، ناراحت هستند.

گسترش نیوز- آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، اظهار داشت: بهتر از من می‌دانید که دیدار استقلال - پرسپولیس یکی از مهمترین بازی‌های لیگ است و برای تمام طرفداران مهمترین بازی سال. همه‌ی ما بابت نتیجه‌ای که در دربی گرفتیم، ناراحتیم.

stramachoni10.jpg

وی افزود: از هواداران استقلال عذرخواهی‌ می‌کنیم، چون می‌خواستیم نتیجه خوبی به آنها هدیه کنیم. همان‌طور که به بازیکنانم گفتم، نگرش من همان نگرشی است که به آنها تأکید کرده‌ام. بلافاصله بعد از دربی ذهنیت‌مان را از دربی خارج و به دیدار بعدی فکر کردیم. ما فردا بازی سخت با حریف سرسخت داریم. ذوب‌آهن تیم و مربی خوبی دارد. این تیم زودتر مسابقات را شروع کرده است، چون پیش از آغاز لیگ در کوران مسابقات آسیایی بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اینکه گفته می‌شود پس از دربی باشگاه به دنبال جذب مهاجم خارجی است، گفت: ما می‌دانیم که در مسابقات قبلی نتایجی گرفتیم که مستحق آن نبودیم و کمترین گلی که می‌توانستیم به ثمر برسانیم، زده‌ایم. الان پنجره نقل‌وانتقالات بسته است. به عنوان یک مربی الان فقط می‌توانم روی بازیکنانم تمرکز کنم. نمی‌دانم باشگاه آیا آگاه به بازیکنانی که آزادند، هست یا نه. طبیعی است که باشگاهی به بازیکنان آزاد توجه داشته باشد، اما این وظیفه باشگاه است و تمرکزم روی بازیکنان خودم است. چیزی که توانستم انجام بدهم، حمله با دو مهاجم به دروازه پرسپولیس بود و فردا نیز با دو مهاجم بازی خواهیم کرد.

استراماچونی در مورد اینکه آیا فردا فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی به میدان می‌روند یا نه، گفت: فرشید اسماعیلی فردا قطعاً در ترکیب ما خواهد بود. روزبه چشمی به آمادگی صد در صد نرسیده است، اما می‌تواند بازی کند.

وی درباره تیم ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: البته درباره فصل قبل ذوب‌آهن چیزی نمی‌دانم، اما درباره دیدار آخرشان چیزی که دیدم این بود که آنها با تک مهاجم بازی می‌کنند. علیرضا منصوریان یکی از مربیان خوب است و چیزی که از ذوب‌آهن انتظار داریم اجرای سیستم ۱-۲-۳-۴ باز از سوی این تیم است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در رابطه با انتقادهایی که از مرتضی تبریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: مرتضی تبریزی بازیکن خیلی خوب است. او پس از عملکرد خوب در ذوب‌آهن به استقلال آمد. در تیم استقلال انتظار داریم همان عملکردی که در ذوب‌آهن داشت، به نمایش بگذارد. البته بازی کردن در استقلال ساده نیست، به خاطر اینکه رقابت سختی بین بازیکنان و فشار وجود دارد. تبریزی از آن بازیکنانی است که برای‌شان مهم است که به موفقیت برسد و به استقلال کمک کند. بازیکنان باید از انرژی خودشان به بهترین شکل استفاده کنند، چون پس از بازی با پرسپولیس سه بازی با ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان و گل ریحان داریم.

استراماچونی درباره نظرش در رابطه با لیگ برتر گفت: لیگ ایران یکی از سخت‌ترین لیگ‌های آسیاست، به خاطر اینکه بازی‌ها متعادل است. در هر مسابقه‌ای و مقابل هر حریفی ممکن است امتیاز از دست بدهید و هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد. امیدوارم به خاطر همسان بودن مسابقات و اینکه عضوی از فوتبال ایران هستم، فدراسیون فوتبال سیستم کمک داور ویدیویی را به ما معرفی کند. ایران از سطح بالای فناوری برخوردار است و می تواند چنین امکانی را داشته باشد. معرفی کردن کمک داور ویدیویی برای تماشاگران نیز خوب خواهد بود.

وی در واکنش به این سؤال که سه بازیکن تیمش در چهار دیدار گذشته کارت قرمز دریافت کرده‌اند، یادآور شد: شما یک سؤال از من پرسیدید که پس از صحبت درباره کمک داور ویدیویی بود. ما سه کارت قرمز در سه مسابقه دریافت کرده‌ایم و اگر داور تشخیص دهد که بازیکنان مستحق کارت قرمز بودند، احترام می‌گذاریم، اما از نظر من دو بازیکن تیمم مستحق کارت قرمز نبودند. به خاطر همین است که لیگ ما جالب خواهد شد اگر، فناوری کمک داور ویدیویی وارد ایران شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره تفاوت داوران ایتالیایی و ایرانی و همچنین نوع امکانات لیگ این دو کشور گفت: در یونان و چک درباره کمک داور ویدیویی صحبت کردم و موافقت کردند که از این سیستم استفاده کنند و سطح لیگ‌شان بالا رفت. فرشید اسماعیلی در بازی با نفت مسجدسلیمان مستحق کارت قرمز نبود و اگر سیستم کمک داور ویدیویی بود، شاید در دربی بازی می‌کرد. اگر این سیستم وجود داشت، در بازی دربی علی کریمی می‌توانست کارت قرمز نگیرد. داور هم انسان است و ممکن است اشتباه کند. داور یک رهبر و لیدر در زمین است. کمک داور ویدیویی اما به داور در زمین کمک خواهد کرد.

استراماچونی در خصوص غایبان تیمش برای بازی فردا گفت: دیاباته از ناحیه دنده مصدوم است. فکر می‌کردیم میزان مصدومیت او کم باشد، اما تا تعطیلات لیگ به خاطر تیم ملی، او را در اختیار نداریم. فرشید باقری نیز در بازی با فولاد خوزستان مصدوم شد. پزشکان روی او کار می‌کنند و نظر می‌دهند. اینها مصدومیت طولانی مدت برای بازیکنان است و برای سایر بازیکنانی که مصدومیت کمی دارند، پزشکان نظر خواهند داد.

وی در پایان با این سؤال روبه‌رو شد که دوست دارد امشب برنده بازی اینترمیلان - لاتزیو چه تیمی باشد، گفت: نمی‌توانم حدس بزنم، چون از طرف باشگاه جریمه می‌شوم!

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها