|
کدخبر: 57509

محرومیت بی‌سابقه در انتظار مسی!

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی (کنمبول) قصد دارد تا خود به جنجال‌های ناشی از اظهارات انتقادآمیز و تند «لیونل مسی» فوق ستاره آرژانتین ورود کرده و در این صورت می‌تواند برجسته‌ترین بازیکن جهان را به مدت ۲ سال محروم کند.

گسترش‌نیوز: کاپیتان تیم ملی آرژانتین پس از شکست مقابل شیلی در نیمه نهایی کوپا امریکا، سازماندهندگان و داوران این تورنمنت را به "فساد" و تبانی برای قهرمان کردن برزیل متهم کرد.

جادوگر آبی‌اناری‌ها در ادامه و پس از کسب مقام سوم این رقابت‌ها با گفتن جمله "کوپا برای قهرمانی برزیل مهیا شده است، امیدوارم داوران و کمک داور ویدئویی بازی فینال را تحت تاثیر قرار نداده و بگذارند پرو برای قهرمانی بجنگد که البته به نظر من محتمل نیست" از شرکت در مراسم اهدای مدال برنز نیز امتناع کرد.

مسی پیش‌تر و بدنبال حذف از نیمه نهایی به‌دست برزیل میزبان، به نحوه قضاوت داوران اعتراض کرده و تصمیمات آنان را "مزخرف" خوانده بود و پس از بازی مقابل شیلی با گریز زدن به این اظهارات خود، مدعی شد که احتمال دارد اخراج وی در دیدار رده بندی مقابل شیلی تحت تاثیر این صحبت‌ها و انتقادها بوده باشد.

حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که اظهارات مرد آرژانتینی می‌تواند مجازاتی را از سوی کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی (کنمبول) برای وی به همراه داشته باشد؛ نهادی که مقررات آن بازیکنان را از اهانت به این ارگان و پرسنل آن منع می‌کند.

در صورتی که کنمبول تصمیم بگیرد در برابر اظهارات مسی اقدام کند، در آن صورت محرومیتی تا ۲ سال در انتظار وی خواهد بود؛ محرومیتی سنگین که در صورت اعمال بدین معنا است که فوق ستاره آبی‌اناری‌ها نه تنها انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بلکه کوپا امریکای سال ۲۰۲۰ که به میزبانی مشترک آرژانتین و کلمبیا برگزار می‌شود را نیز از دست خواهد داد.

کنمبول که به وضوح از اظهارات مسی آزرده شده بود، در نخستین اقدام خود با انتشار بیانیه‌ای آنچه مسی گفته بود را «بی اساس و غیرقابل قبول» توصیف کرد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا این نهاد برجسته‌ترین بازیکن منطق امریکای جنوبی و البته جهان را برای مدت زمانی طولانی محروم می‌کند یا خیر.

منبع: ایرنا

ارسال نظر