|
کدخبر: 55239

حراج استقلال و پرسپولیس در بورس!

نایب‌رئیس هیات مدیره سازمان بورس گفت: این سازمان آماده واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه است، اما با توجه به زمان بر بودن مراحل ابتدایی برای عرضه سهام این دو باشگاه و روندی که تاکنون طی شده است، بعید به نظر می‌رسد سهام آنها تا پایان شهریور وارد بازار سرمایه شود.

گسترش‌نیوز : حسن امیری به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: زیرساخت بازار فرابورس در زمینه عرضه سهام این دو باشگاه آماده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق قانون، شرکت‌ها باید ابتدا در بازار سرمایه پذیرش شوند و این اقدام نیازمند مراحلی است، در ابتدا باید به این موضوع توجه کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد صورت مالی حسابرسی شده هستند و این موضوع باعث ایجاد موانعی برای حضور سهام آنها در بازار سرمایه می‌شود.

امیری با بیان اینکه سهام استقلال و پرسپولیس را می‌توان در بازار پایه درج کرد، گفت: سهام دو باشگاه باید نزد سازمان بورس ثبت شوند که این موضوع نیازمند تبدیل شدن به سهامی عام است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس افزود: طبق قانون وزارت ورزش مکلف است با همکاری سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس مقدمات تبدیل شدن این شرکت‌ها به سهامی عام را فراهم کند.

به گفته وی، تبدیل شدن سهام دو باشگاه بزرگ استقلال و سپولیس به سهامی عام نیازمند اصلاحات و آماده‌سازی زیرساخت‌ها است.

امیری عنوان کرد: در ابتدا باید بحث افزایش سرمایه این دو باشگاه و قیمت‌گذاری برند آنها انجام شود که در صورت اجرای چنین اقداماتی می‌توان امیدوار به عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر