|
کدخبر: 54850

پولسازترین ورزشکار سال دنیا انتخاب شد

لیونل مسی در فهرست صدتایی نشریه فوربس، با پیشی گرفتن از کریستیانو رونالدو و نیمار، عنوان پولسازترین ورزشکار دنیا را به خود اختصاص داد.

گسترش‌نیوز: مجله معتبر فوربس در آخرین فهرست منتشرشده خود که به فهرست صدتایی فوربس معروف بوده و یکی از معتبرترین ارزیابی‌های رسانه‌های دنیا به حساب می‌آید اعلام کرد که در دوازده ماه گذشته، لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی بارسلونا با پیشی گرفتن از رقبای خود کریستیانو رونالدو و نیمار عنوان پولسازترین ورزشکار دنیا را به خود اختصاص داده است.

مسی در سال گذشته ۱۲۷ میلیون دلار درآمد داشته و در رتبه اول این فهرست قرار گرفته است. درآمد رونالدو در این مدت ۱۰۹ میلیون دلار و درآمد نیمار که رتبه سوم این فهرست را به خود اختصاص داده ۱۰۵ میلیون دلار بوده است.

این نخستین بار است که سه فوتبالیست سه رتبه اول فهرست صدتایی فوربس را به خود اختصاص می‌دهند. پیش از این تنها یک فوتبالیست، کریستیانو رونالدو، موفق شده بود با پیشی گرفتن از ورزشکاران سایر رشته‌ها در صدر فهرست صدتایی فوربس بایستد و حالا مسی دومین فوتبالیستی است که این رتبه را به‌دست می‌آورد.

فوتبالیست بعدی لیست فوربس، پل پوگبا ستاره فرانسوی منچستریونایتد است که در رتبه چهل و چهارم قرار دارد. پوگبا با ۳۳ میلیون دلار پولسازترین بازیکن لیگ برتر انگلیس بوده است.

به جز این چهار نفر تنها یک فوتبالیست دیگر در بین ۵۰ نفر اول این فهرست قرار دارد. او آندرس اینیستا ستاره سابق بارسلونا است که این روزها در ژاپن برای باشگاه ویسل کوبه بازی می‌کند. درآمد اینیستا در سال گذشته ۳۲.۵ میلیون دلار بوده است.

جالب اینجا است که نفر اول این فهرست در سال گذشته، فلوید می‌ودر بوکسور که سال پیش عنوان پولسازترین ورزشکار دنیا را به خود اختصاص داده بود در فهرست امسال جایی ندارد. تنها ورزشکار زن حاضر در فهرست صدتایی امسال سرنا ویلیامز تنیسور امریکایی است که در ۱۲ ماه گذشته ۲۹.۲ میلیون درآمد داشته است.

از دیگر ستاره‌های جنجالی این روزهای فوتبال دنیا می‌توان به آنتوان گریزمان و گرت بیل اشاره کرد که شایعات زیادی درباره نقل و انتقال‌شان مطرح است. گریزمان، ستاره فرانسوی اتلتیکو مادرید در فهرست صدتایی فوربس با ۲۷.۷ میلیون دلار درآمد در سال گذشته در رتبه ۷۵ قرار دارد و گرت بیل، ستاره ولزی رئال مادرید با ۲۷.۱ میلوین دلار درآمد در سال گذشته رتبه ۷۹ فهرست را به خود اختصاص داده است.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر