|
کدخبر: 49356

جزئیاتی از همکاری ایران با قطر برای جام‌جهانی

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال همکاری ایران با قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ منتفی شده است.

گسترش‌نیوز: حدود یکسال پیش بود که مقامات قطری در دیدار با مهدی تاج و برخی مدیران فدراسیون فوتبال پیشنهاد استفاده از امکانات جزیره کیش را برای میزبانی بهتر از جام جهانی ارائه کردند. در این باره قرار شد یک هیات قطری برای مشاهده امکانات جزیره کیش وارد ایران شوند تا بتوانند از ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ کمک بگیرند و این اتفاق هم افتاد اما دیگر خبری رسمی در این خصوص منتشر نشد.

حالا مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این باره اعلام کرده که همکاری با قطری‌ها برای جام جهانی تقریبا منتفی است. تاج در این باره گفت: «مسئله مشارکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ضعیف می‌دانم. برگزاری بازی باید در کشور خاص و همان کشوری که از قبل اعلام شده (قطر) باشد. برای مسابقات تدارکاتی و پشتیبانی می‌توانند به کیش یا بوشهر که ما پیش‌بینی کردیم بیایند. بحث کویت هم در این موضوع مطرح است.»

وی افزود: «اگر جام جهانی ۴۸ تیمی شود، امارات بیشترین شانس را دارد. در کمیته مسابقات فیفا هم این بحث مطرح شد. باید دید روابط بین قطر و امارات چطور رقم می‌خورد. به هر حال از لحاظ هتل و شرایط ورزشگاه آنجا مناسب است، اما در این باره اطلاع دقیقی ندارم و در کمیته مسابقات فیفا و کنفدراسیون آسیا موضوعی در این مورد مطرح نشده است.»

منبع: ورزش‌سه

ارسال نظر