|
کدخبر: 45511

استقلال و جدولی که عجیب و غریب می‌شود

با نتایجی که در دو هفته اول نیم فصل دوم لیگ برتر اتفاق افتاد حالا ۵ مدعی قهرمانی نزدیک تر از همیشه برای رسیدن به صدر جدول رقابت جذابی با هم خواهند داشت.

گسترش نیوز ، نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی بعد از ۵۲ روز تعطیلی هفته گذشته آغاز شده است که در هفته شانزدهم پرسپولیس موفق شد پدیده یکی از رقبای مستقیم خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست بدهد تا با توجه به تساوی صفر بر صفر سپاهان صدرجدولی برابر صنعت نفت آبادان قرمزهای تهرانی بعد از هفته‌ها صدرجدول رده بندی را در اختیار بگیرند.

Esteghlal.jpg

اما این تمام ماجرا نیست چون در این هفته تراکتورسازی و استقلال به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌های ۳ تیم صدرنشین موفق شدند به پیروزی‌های پرگلی دست پیدا کنند، جایی که تراکتور موفق شد با ۳ گل نفت مسجدسلیمان صدرنشین را شکست بدهد و استقلال رده پنجمی هم موفق شد برابر پیکان به پیروزی ۴ بر صفر دست پیدا کند. این دو پیروزی مهم هرچند در جایگاه این تیم دو تیم تغییری ایجاد نکرد اما فاصله تراکتورسازی با تیم‌های دوم و سوم جدول به ۳ و ۲ امتیاز رسید و فاصله استقلال به ۴ و ۳ امتیاز کاهش پیدا کرد.

اما امروز تمام تیم‌های صدر جدولی به جز استقلال پای به هفته هفدهم گذاشتند و در یک نتیجه عجیب پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک از فولاد شکست خورد تا با توجه به پیروزی سپاهان برابر سپیدرود این تیم بتواند صدرجدول را از قرمزهای تهرانی بگیرد. در این بین پدیده رده سومی هم موفق شد استقلال خوزستان قعر جدولی را شکست بدهد تا هم امتیاز با پرسپولیس و برحسب تفاضل گل در رده سوم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در این بین تراکتورسازی فرصت طلایی داشت تا اختلاف خود را با صدر جدول به ۳ امتیاز برساند اما نساجی در دقایق پایانی گل مساوی را زد و رویای پرشورهای تبریزی را برای کم کردن اختلاف با سپاهان صدرنشین نقش برآب کرد.

حالا استقلال مانده و یک بازی عقب افتاده با ذوب آهن که در صورت پیروزی در آن می‌تواند اختلاف خود را با صدرجدول به ۴ امتیاز برساند و دوباره شانس قهرمانی خود را پررنگ کند اما شاید از بدشناسی آبی‌ها باشد که به خاطر حضور شاگردان منصوریان در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا این بازی به ۵ اسفند موکول شده است و فعلا آبی‌ها باید با یک بازی کمتر نسبت به رقبای خود کارشان را در لیگ برتر ادامه بدهند.

با توجه به شرایطی که جدول رده بندی پیدا کرده است بازی روز جمعه استقلال برابر تراکتورسازی را باید یک جنگ تمام عیار بدانیم، جنگی که اگر برنده آن استقلال باشد به معنی کنار زدن رقیب بالادستی خود و البته ورود رسمی به مربع قهرمانی خواهد بود و اگر تراکتورسازی پرستاره و ترسناک در خط حمله برنده آن باشد به این معنی خواهد بود که شاگردان جرج لینکز هم توانسته‌اند تساوی این هفته را جبران و هم آخرین رقیب خود برای کسب عنوان قهرمانی را از دور خارج کنند.

با این شرایط بی‌ربط نیست اگر بازی روز جمعه استقلال برابر تراکتورسازی را بازی مرگ و زندگی بدانیم، بازی که برنده آن می‌تواند معادلات قهرمانی لیگ هجدهم را تغییر بدهد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر