|
کدخبر: 45484

قطبی چگونه برانکو را شکست داد؟

4 تازه‌وارد در زمین. 2 تا از فولاد و 2 تا هم پرسپولیس. افشین قطبی برای موفقیت مقابل پرسپولیس، عارف غلامی و سیامک کوروشی را به ترکیب فولاد اضافه کرده بود و در سوی مقابل برانکو نیز برای نخستین بار از مهدی ترابی و محمد نادری استفاده کرد. ترابی جانشین امید عالیشاه در خط حمله‌ی پرسپولیس شده بود و محمد نادری نیز جای خالی شجاع خلیل‌زاده‌ی محروم را پر کرد.

گسترش نیوز- در فولاد، افشین قطبی از سیامک کوروشی در قلب خط دفاع و به عنوان جایگزین عبدالله کرمی استفاده کرد و البته عارف غلامی- مدافع مرکزی و سابق سپاهان و ذوب‌آهن- را در خط میانی قرار داد. وظیفه‌ی عارف غلامی در پست جدید، یارگیری با سروش رفیعی بود تا هافبک بازیساز پرسپولیس را از کار بیندازد و مانعی باشد برای تصاحب توپ توسط او و ارسال پاس‌های تودر و موقعیت‌سازی برای مهاجمان پرسپولیس.

ghotbi-beranko.jpg

عارف غلامی در پست جدید عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت و نشان داد افشین قطبی در روزهای اخیر به خوبی توانایی‌های او را شناخته و او را برای مقابله با سروش رفیعی انتخاب کرده. در نهایت هم دیدیم که سروش بعد از انجام یک بازی کم‌اثر در دقیقه‌ی 66 از زمین خارج شد و جای خود را به بشار رسن داد. قطبی اما چقدر خوب پرسپولیس را آنالیز کرده بود. تمام تیرهای او برای شکست پرسپولیس به هدف خورد و فولاد توانست با تفکرات این مربی 55 ساله، پرسپولیس را با شکست به تهران بدرقه کند. برنامه‌ی فولاد در طول بازی و بخصوص در نیمه‌ی اول بارها در زمین پیاده شد. قطبی فضای میان شایان مصلح و البته پست سر جلال حسینی را هدف قرار داده بود. ماموریت لوسیانو پریرا در این بازی، بازگشت به زمین خودی و استفاده از ارسال‌های بلند بود. جلال حسینی که مامور مهار پریرا بود، مجبور می‌شد با او به جلو بیاید، از خط دفاع پرسپولیس جدا شود و این همان خواسته‌ای بود که قطبی دنبالش می‌کرد. با جدایی جلال حسینی از خط دفاع، پریریا این موقعیت را پیدا می کرد تا روی ارسال‌ها اثر بگذارد و رضا میرزایی و مهدی زبیدی را پشت سر سیدجلال، با دروازه‌ی پرسپولیس و محمد نادری مواجه کند. روی همین برنامه نیز فولاد موقعیت‌هایی به‌دست آورد که در نیمه‌ی اول به بار نشست. برنامه‌ی بعدی افشین قطبی، استفاده از فضای خوبی بود که میان شایان مصلح و محمد نادری وجود داشت. روی همین برنامه نیز فولاد با نفوذ میرزایی و خطایی که محمد نادری روی او انجام داد، به پنالتی و سپس گل دوم رسید. تعویض رافائل مسی با مهدی زبیدی نیز در بهترین زمان ممکن انجام شد. قطبی وقتی دید پرسپولیس همه‌جانبه روی دروازه فولاد هجوم آورده، یک بال کناری را از زمین خارج کرد و مهاجم کامرونی را به زمین فرستاد تا شاید چند بازیکن پرسپولیس را در زمین خودی نگه دارد. اینها اهداف قطبی در این بازی بودند، هر چند که تعویض‌های برانکو در نیمه‌ی دوم جواب داد و پرسپولیس توانست حاکم بی‌چون و چرای زمین شود. حضور بودیمیر و تسلط او روی هوا باعث شد تا پرسپولیس موقعیت‌های خطناکی را روی دروازه فولاد خلق کند اما فقط یک بار، کمال کامیابی‌نیای پیش‌تاخته موفق شد دروازه‌ی فولاد را باز کند. گلی که برای صدرنشین کافی نبود تا فولاد و قطبی با آنالیزی فوق‌العاده، دومین حریف نامدار خود را بعد از تراکتورسازی شکست بدهند و 3 امتیاز ارزشمند را کسب کنند.

منبع: آی اسپورت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها