|
کدخبر: 43779

معرفی استادیوم مدرن مرسدس‌بنز + تصاویر

ورزشگاه مرسدس بنز (Mercedes Benz Stadium) نام یک ورزشگاه سرپوشیده در آتلانتا امریکا است.

گسترش‌نیوز : این ورزشگاه ۸۳۰۰۰ نفری در سال ۲۰۱۷ توسط هلموث، اوباتا و کاساباوم طراحی و جایگزین ورزشگاه جورجیا دوم شد مرسدس بنز بعد از ساختن خودروهایی مدرن و بسیار پیشرفته، اکنون وارد بازی جدیدی شده و با پروژه‌ای ۱.۶ میلیارد دلاری، «ورزشگاه مرسدس بنز» شروع کرده است. این ورزشگاه خانه تیم باشگاه فوتبال «آتلانتا یونایتد» و «آتلانتا فالکونز» در مسابقات باشگاههای فوتبال امریکا است که به مدرن‌ترین شکل ممکن ساخته شده است.

ebens1.jpg

عملیات احداث این استادیوم در سال ۲۰۱۴ زده شد و هزینه ورزشگاه مبلغ سرسام آور ۱.۴ بیلیون دلار داشت. این ورزشگاه چند منظوره در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. گنجایش آن برای مسابقات فوتبال امریکایی: ۷۱۰۰۰ نفر، فوتبال ۷۵ هزار نفر و برای بسکتبال تا ۸۳ هزار نفر را نیز می‌تواند در خود جای دهد. قرار است این ورزشگاه نخستین فینال سوپر بول (فینال مسابقات فوتبال امریکایی) را در سال ۲۰۱۹ تجربه کند.

ebens2.jpg

مرسدس بنز در طراحی این ورزشگاه نیز همانند طراحی خودروهای خود، به زیبایی عمل کرده و از آخرین فناوری‌ها برای ساخت این ورزشگاه استفاده کرده است. طرح این ورزشگاه که توسط شرکت HOK ساخته شده است، بسیار جالب و شگفت‌انگیز است؛ سقف مدرن و متحرک استادیوم مرسدس بنز، که جالب‌ترین قسمت ورزشگاه است، از هشت پنل جمع‌شدنی شبیه به فرفره تشکیل شده که به زیبایی تمام طراحی شده و باز و بسته شدن آن شبیه به باز و بسته شدن دیافراگم دوربین است. سقف ورزشگاه استادیوم به این شکل طراحی شده است تا با باز شدنش هوای داخل استادیوم عوض شده و هوای تازه وارد استادیوم گردد.

ebens3.jpg

در طراحی بدنه این استادیوم، از پنل‌های خورشیدی استفاده شده تا همراه با صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای مواردی نظیر شارژ وسایل الکترونیکی نیز فراهم گردد. یکی از موارد جالب دیگر این ورزشگاه، نمایشگر ۳۶۰ درجه‌ای تعبیه شده در بالای آن است که حاضرین در ورزشگاه از تمامی نقاط آن زاویه دید مناسبی خواهند داشت.

داخل این ورزشگاه به مدرن‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. همانگونه که در بالا نیز ذکر شد، یکی از موارد جالب طراحی این ورزشگاه، نمایشگر ۳۶۰ درجه‌ای تعبیه شده در بالای آن است که حاضرین در ورزشگاه از تمامی نقاط آن زاویه دید مناسبی خواهند داشت.

ebens4.jpg

ebens5.jpg

ebens6.jpg

ebens7.jpg

ebens8.jpg

ebens9.jpg

ebens10.jpg

ebens11.jpg

ebens12.jpg

ebens13.jpg

ebens14.jpg

ebens15.jpg

ebens16.jpg

ebens17.jpg

ebens18.jpg

ebens19.jpg

منبع: LOGIN BRANDS

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها