|
کدخبر: 41790

حرف های مهم معاون وزیر ورزش درباره کی روش

داورزنی معاون وزیر ورزش می گوید خوب نیست که بیاییم از ملی پوشان به عنوان ابزار برای ایستادگی مقابل وزارت ورزش استفاده کنیم.

گسترش نیوز: تنش میان ارکان مختلف ورزش و فوتبال ایران تا آخرین لحظه حضور تیم ملی در ایران ادامه داشت. روز گذشته کاروان تیم ملی قرار بود تهران را به مقصد قطر ترک کنند و پس از اردوی تدارکاتی راهی مسابقات جام ملت ها شوند اما در مراسم بدرقه، اثری از مسئولان وزارت ورزش نبود. همین موضوع سبب شد تا کارلوس کی روش و بازیکنان تیم انتقادهایی را نسبت به وزارت ورزش انجام دهند اما پاسخ وزارت خانه این بود که کسی از وزیر یا دیگر مسئولان دعوت نکرده بود.

امروز در پایان مجمع فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی با سوالی در این باره روبرو شد و توضیح داد: البته من در مقامی نیستم که بخواهم پاسخ آقای کی روش را بدهم و نمی دانم ایشان در چه فضایی این صحبت ها را مطرح کرده اند اما مسئولیت مجموعه ورزش در کشور با وزارت ورزش است، تیم ملی فوتبال ما، تیم ملی والیبال و کشتی ما همه با وزارت ورزش است. مگر وزارت ورزش می تواند حمایت نکند؟ تا الان با همکاری بسیار خوب وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، کار به اینجا رسیده اما استقبال دارای پروتکل هایی است. طبیعی است فدراسیون فوتبال و همکاران ما در فدراسیون فوتبال این پروتکل ها را بهتر می دانند که یک برنامه ای پیش بیاید و تیمی بخواهد برود بازی تدارکاتی، تیم ملی ما که خیلی برایمان ارزشمند است بخواهد برود در قطر بازی تدارکاتی انجام بدهد، بعد یک دفعه ما متوجه شویم سرمربی بیاید بگوید چرا وزیر ورزش به این تیم بی احترامی کرده! شایسته ورزش ما نیست که این چنین به موضوعات بپردازیم. به نوعی مگر دلسوزتر از وزارت ورزش و مردم و فدراسیون فوتبال ما هستند؟

وی همچنین در ادامه با اشاره به مصاحبه بازیکنان افزود: همه اتفاقاتی که الان افتاده، شرایطی که برای اعزام به جام جهانی به وجود آمد، هرآنچه نظیر اردوی تدارکاتی، بازی تدارکاتی و کمک به حل مسائل مختلف، وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور کنار فدراسیون فوتبال بوده. بعد بیایند وزارت ورزش را جدا کنند و بگذارند روبروی فدراسیون؟ این چه نظری است؟ این رفتار، رفتار مناسبی برای ورزش ما نیست! این که ما بیاییم از ملی پوشان استفاده کنیم به عنوان یک ابزار که مقابل وزارت ورزش بایستند. در این شرایط که ما در کشور داریم، همه داریم کمک می کنیم به سمت آرامش بیشتر، احساس امید بیشتر گام برداریم تا مردم احساس امیدواری کنند و آینده بهتری خواهند داشت، هی در طبل بسیاری از مسائل بکوبیم که چه بشود؟ مگر وزارت ورزش اقدامی قرار بوده بکند که نکرده؟ کاری را فدراسیون فوتبال خواسته وزارت ورزش انجام دهد که انجام نداده؟ بعد بیایند بگویند وزارت ورزش آن همکاری لازم را نداشته، آن توجه لازم را نداشته؟ مجموعه آقای وزیر و وزارت ورزش برای تمام رشته ها و فدراسیون ها این دغدغه را دارد که مشکلی نداشته باشد. بعد همه این شیرینی که مردم از حضور پرقدرت تیم ملی در جام جهانی داشتند، هم آقای وزیر هم آقای تاج هم دوستان ما در فدراسیون فوتبال علی رغم همه مشکلاتی که در ارز و اقتصاد کشور به وجود آمد، تلاش کردیم مشکلی برای هیچ رشته ای به وجود نیاید و هیچ تیمی اعزام هایش به خاطر این مسائل لغو نشود، هیچ تیمی اردوی تدارکاتی اش دچار مشکل نشود، به ویژه رشته هایی که حساسیت زیادی روی آن ها وجود دارد، بعد بیاییم حرفی را مطرح کنیم که یه مقدار هم بی انصافی است برای ورزش ما و هم در شان ورزش ما نیست که بگوییم این بی احترامی کرده و آن فلان چیز را گفته، بهتر است که انشالله همه کمک کنیم این تیم با آرامش بیشتر اردوی تدارکاتی را پشت سر بگذارد، آقای کی روش زحمت زیادی برای فوتبال ما کشیده، انشالله با اردوی تدارکاتی که دارد آماده تر شود، همه برای تیم ملی آرزوی موفقیت داریم، درخواست ما از همه این است که به حاشیه ها نپردازند و این حرف ها را هم خیلی دامن نزنند. یکی یک جایی چیزی گفته ضرورتی ندارد که پاسخ داده شود.

داورزنی در این مصاحبه اش اگرچه ورزش دوستان و مدیران فدراسیون و تیم ملی را به آرامش دعوت کرد اما صحبت هایی را نیز انجام داد که احتمالا در آینده واکنش کارلوس کی روش را به دنبال خواهد داشت و باید دید در آستانه شروع جام ملت های آسیا چه اتفاقی برای تیم ملی رخ خواهد داد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر