|
کدخبر: 33453

ابهام در چگونگی پخش جام جهانی تا دقیقه۹۰/خانوادگی بدون بانوان!

تنها چند ساعت تا آغاز مسابقات فوتبال در جام جهانی باقی مانده اما هنوز تکلیف پخش مسابقات فوتبال در کافه ها و حضور بانوان در ورزشگاه آزادی مشخص نشده است.

گسترش نیوز: حدود چهار ماه از مشخص شدن تاریخ دقیق بازی‌های جام جهانی می‌گذرد اما در کمتر از ۴۸ ساعت مانده تا نخستین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه هنوز تکلیف چگونگی پخش مسابقات در اماکن عمومی مشخص نشده است. این آشفتگی شرایطی را به وجود آورده که طی ماه‌های گذشته اخبار ضدونقیض از ارگان های مختلف منتشرشده است.

چند سالی است که کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های تهران اقدام به پخش مسابقات فوتبال می‌کنند اما آغاز جام جهانی و اوج گرفتن تب فوتبال در کل کشور این موضوع را به چالشی جدی تبدیل کرده است.در طی یک ماه گذشته اخبار ضدونقیضی در این رابطه منتشرشده است.

football-house-cafeyab.jpg

فوتبال در کافه‌ها پخش می‌شود؟!

سردار رحیمی اول خرداد در گفت‌وگو با تسنیم از ممنوعیت پخش فوتبال در کافه‌ها و قوه خانه‌ها خبرداد و گفت: «این مراکز مجاز به پخش مسابقات فوتبال نیستند.پخش مسابقات فوتبال در اماکن عمومی و اصناف خاص نیازمند اخذ مجوزهای لازم از نیروی انتظامی است.» اعلام این خبر با واکنش‌های منفی در فضای مجازی رو به رو شد تا این‌که در هفتم خردادماه نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ممنوعیت پخش فوتبال در کافه‌ها و قهوه‌خانه را تکذیب کرد. در اطلاعیه نیروی انتظامی آمده بود: « در پی انتشار مطلبی به نقل از سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در خصوص ممنوعیت پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها با تکذیب این خبر تأکید می‌شود که پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها تابع ضوابط و مقررات صنفی است و پلیس مخالفتی با آن ندارد.»

پخش فوتبال در اماکن عمومی و پارک‌ها به صلاح نیست

باوجود موافقت نیروی انتظامی روز گذشته محسن همدانی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران پخش بازی‌های فوتبال در اماکن عمومی و پارک‌ها به صلاح نداست. همین موضوع باعث شد تا علاوه بر منتفی شدن پخش بازی‌ها در پارک پخش مسابقات در کافه و قهوه‌خانه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. همدانی در رابطه پخش بازی‌ها گفت: شهرداری تهران در ابتدا درخواستی به استانداری تهران و شورای تأمین استان داده بود تا بتواند مجوز پخش بازی‌های جام جهانی را در اماکن عمومی و پارک‌ها را اخذ کند که بعد با بررسی‌هایی که انجام شد هم ما و هم شهرداری تهران به این نتیجه رسیدیم که پخش این بازی‌ها در اماکن عمومی و پارک‌ها به صلاح نیست.او ادامه داد: علت این نتیجه‌گیری ملاحظاتی بود که بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی موردتوجه قرار می‌گرفت، لذا درنهایت به این نتیجه رسیدیم که این کار را انجام ندهیم.

estadium.jpg

با خانواده اما بدون زنان !

در کنار ممنوعیت پخش بازی‌ها در اماکن عمومی و پارک‌ها، استانداری و نیروی انتظامی تصمیم بر پخش بازی‌ها در امکان ورزشی و سرپوشیده گرفته‌اند اما بااین‌وجود هنوز تکلیف حضور بانوان مشخص نشده است این در حالی است که روز سه‌شنبه مدیر ورزشگاه آزادی خبر از پخش مسابقات جام جهانی در ورزشگاه آزادی به همراه اعضای خانواده خبر داده بود.بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند با خانواده اما بدون زنان به ورزشگاه آزادی بروید!

ابهام و سردرگمی تا دقیقه ۹۰

البته هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و بناست امروز در شرایطی که کمتر از ۲۴ ساعت به نخستین بازی ایران مانده در این زمینه تصمیم گرفته شود. سؤال اصلی اینجاست که ملاحظات فرهنگی و اجتماعی در ایران همواره مشخص است. صعود ایران به جام جهانی نیز از قریب به یک سال پیش مشخص‌شده چرا تصمیم‌گیری درباره پخش یک مسابقه فوتبال در اماکن عمومی باید تا چند ساعت مانده پخش بازی در هاله‌ای از ابهام باشد؟

.

ارسال نظر