|
کدخبر: 33431

افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از دریچه آمار

قدرت‌نمایی روسیه و عربستان در جام جهانی

دو تیم ملی روسیه و عربستان آغازگر بیست و یکمین دوره جام جهانی هستند.

گسترش نیوز: جام جهانی روسیه فردا پنج‌شنبه آغاز می‌شود و در اولین دیدار روسیه میزبان این رویداد باید برابر عربستان قرار گیرد.

jamejahani.jpg

این دیدار را از جنبه آماری مورد بررسی قرار می‌دهیم. این دو تیم تنها یک بار برابر هم قرار گرفتند که این بازی در اکتبر ۱۹۹۳ برگزار شد و در نهایت عربستان ۴ بر ۲ در خانه به برتری رسید. غیر از آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰، همیشه میزبان‌های جام جهانی موفق به صعود به دور دوم شدند و آخرین باری هم که یک تیم میزبان به قهرمانی در جام جهانی رسید به سال ۱۹۹۸ بر می گردد که فرانسه قهرمان شد.

روسیه در ۵ دیدار اخیر خود در جام جهانی بدون برد بوده است و دو تساوی و ۳ باخت داشته است. بعد از فروپاشی شوروی، روسیه تنها ۲ برد در جام جهانی داشته که هر دو برد برابر تیم‌های آفریقایی بوده است. برتری ۶ بر یک برابر کامرون در ۱۹۹۴ و ۲ بر صفر برابر تونس در ۲۰۰۲ بوده است.

عربستان در ۱۳ بازی خود در تاریخ جام های جهانی تنها یک کلین شیت داشته است که برابر بلژیک در سال ۱۹۹۴ بوده که عربستان یک بر صفر برنده شد. آن‌ها هم‌چنین در ۹ بازی اخیر خود در جام جهانی عملکرد ضعیفی در گلزنی داشتند و در ۷ دیدارشان بدون گل بودند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر