|
کدخبر: 32726

رونالدو ‍‍‍‍؛ صدرنشین سرمایه‌گذاری‌های خیریه + تصاویر

در سال‌های اخیر کریس رونالدو همیشه پای ثابت کارهای خیریه و نوعدوستی در سراسر دنیا بوده است که خود او دلیل این موضوع را نصیحت‌های پدرش در دوران کودکی می‌داند.

گسترش نیوز: رونالدو در این رابطه می‌گوید: «پدرم همیشه به من می‌گفت اگر به کسی کمک کنی، خداوند نیز در همه حال تو را یاری خواهد کرد و من همین دلیل همیشه تلاش می‌کنم در امور خیریه شرکت داشته باشم.»

در سال ۲۰۱۵ و در آماری که از سوی سازمان غیر دولتی "دوسومسینگ" منتشر شد، رونالدو در صدر ورزشکارانی قرار گرفت که در امور خیریه شرکت کردند و توانست بالاتر از ستارگانی مانند سرنا ویلیامز، در رده نخست ورزشکاران خیرخواه جهان قرار بگیرد. در ادامه این گزارش نگاهی داریم به برخی اقدامات خداپسندانه کریستیانو رونالدو:

کفش طلای۲۰۱۱

ronaldo2.jpg

کریس رونالدو در سال ۲۰۱۱ طی یک مزایده خیریه‌ای کفش طلایی را که در ان سال برنده شده بود به سران باشگاه تحویل داد تا پول حاصل از فروش ان را به کودکان غزه اهدا کنند. گفتنی است ؛ پول حاصل از فروش این کفش‌ها مبلغی به ارزش ۱.۵ میلیون یورو می‌باشد که توسط غول‌های اسپانیا به مدارس غزه اهدا شد.

توپ طلای ۲۰۱۳

ronaldo3.jpg

فوق ستاره پرتغالی در یکی دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش توپ طلای۲۰۱۳ خود را به مزایده گذاشت. در این مراسم که در یکی از حراجی‌های معتبر لندن برگزار می‌شد توپ طلای ۲۰۱۳ رونالدو برای صرف امور خیریه و برآورده کردن ارزوی کودکان بیمار به حراج گذاشته شد و سرانجام توسط پولدارترین و ثروتمندترین شخص رژیم صهیونیستی به ارزش ۶۰۰ هزار یورو خریده شد.

به گفته برخی منابع این نوع جوایز به گونه ایست که خود ستاره درخواست یک کپی معتبر از جایزه‌اش می‌کند و رونالدو نیز با چنین درخواستی یک کپی و ماکت از توپ طلای اصلی‌اش را به مزایده گذاشت. گفتنی است این ۶۰۰ هزار یورو به بنیاد خیریه "یک آرزو کن" اهدا شد تا برای هزینه بیماری کودکان و درمان آنها خرج شود.

مرکز کانتینیو دالیلی ( نگهداری از سگ‌های بی‌سرپناه )

ronaldo1.jpg

در یک اقدام خیرخواهانه در سال ۲۰۱۶ کریستیانو رونالدو مانع از بسته شدن یک مرکز نگهداری از سگ‌های بی‌سرپناه در شهر «گوویا» در شمال پرتغال شد. مرکز « کانتینیو دالیلی» مرکزی برای نگهداری سگ‌های بی‌سرپناه در شهر گوویا است که به دلیل کمبود بودجه در آستانه تعطیلی قرار داشت اما رونالدو برای جلوگیری از بسته شدن این مرکز پیراهنش در رئال مادرید که روی آن را امضا کرده برای مسئولان این مرکز فرستاده تا از درآمد حاصل از حراج آن، بخشی از بودجه لازم برای ادامه فعالیت این مرکز را تهیه کنند.

لیلیانا سانتوس، مالک این مرکز با تمجید از اقدام خیرخواهانه رونالدو گفت: « می‌خواهم از صمیم قلب از رونالدو تشکر کنم. کمک او اگرچه ساده اما برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.»

هشتگ خیرخواهانه

ronaldo4.jpg

بازیکن پرتغالی الاصل و مهاجم تیم رئال مادرید، در سال ۲۰۱۷ با انتشار پستی خاص در صفحه اینستاگرامش افراد را برای انجام عملی خیرخواهانه دعوت کرد. رونالدو با مراجعه به یک مرکز اهدای خون، داوطلبانه یک کیسه پلاسمای خون خود را اهدا کرد. او با انتشار عکسی از خود در حالیکه این کیسه پلاسما را در دست دارد، در صفحه شخصی‌اش از طرفدارانش خواست تا آنها هم برای این کار اقدام کنند. رونالدو در اینستاگرام خود نوشت: " من می‌دانم تا چه اندازه این کیسه پلاسمای خون می‌تواند در حفظ جان بیماران ضروری باشد. شما هم این کار را انجام دهید و سلفی‌های خود را به اشتراک بگذارید و دیگران را نیز به این کار تشویق کنید. "

میکروفون گل‌آلود

ronaldo5.jpg

شبکه CMTV پرتغال که کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۶ میکروفونشان را با عصبانیت به دریاچه پرتاب کرده بود، از آب بیرون کشید و استفاده جالبی از آن کرد.

صبح روزی که پرتغال با مجارستان در آخرین بازی مرحله گروهی خود در یورو ۲۰۱۶ به تساوی ۳-۳ رسید، رونالدو که فشار زیادی را تحمل می‌کرد، وقتی خبرنگار CMTV از وی سوالی پرسید عصبانی شد و میکروفون آنها را به سمت دریاچه مجاور پرتاب کرد.

CMTV پس از گذشت بیش از یک هفته از این ماجرا یک غواص را به عمق دریاچه شهر لیون فرستاد تا میکروفون گل آلود را پیدا کند. این شبکه میکروفون را با مزایده به فروش رساند و پول حاصل را صرف کمک به کودکان معلول شهر فونچال(زادگاه رونالدو) کرد.

ارسال نظر