|
کدخبر: 32699

جام‌های جهانی چقدر مخاطب داشتند؟ + پوسترها

کمترین تماشاگران جام جهانی ۳۶۵ هزار نفر و بیشترین آنها با سه و نیم میلیون مخاطب بود‌ه‌اند.

گسترش‌نیوز: تنها ۳۰ روز تا آغاز بزرگترین و پرتماشاگرترین رویداد ورزشی جهان باقی مانده است. در این مطلب پرتماشاگرترین جام‌های جهانی تاریخ را بررسی می‌کنیم. آنطور که کاملا پیداست چند دوره اخیر رقابت‌های جام جهانی جز پرتماشاگرترین های تاریخ بوده‌اند. البته دلیلش این است که تعداد تیم‌های شرکت کننده در چند دوره اخیر بیشتر شده و با افزایش تعداد تیم ها، تعداد تماشاگران نیز بالاتر خواهد رفت. کشور میزبان نیز نقش بسیار زیادی در جذب تماشاگر دارد.

توسعه صنعت توریسم یکی از صدها امتیاز مهمی است که برگزاری جام جهانی برای کشورهای مختلف می تواند داشته باشند. صنعتی پولساز و تضمین کننده برای افزایس درآمدهای ارزی.

jamejahaniposters.jpg

آمریکا در سال ۹۴ میلادی میزبان جـام جهانی بود و با اینکه آن زمان تعداد تیم های شرکت کننده و تعداد دیدارهای فوتبال کمتر بود اما پرتماشاگرترین جـام جهانی تاریخ شد و هنوز رکوردش شکسته نشده است.

دومین جـام جهانی تاریخ یعنی ۱۹۳۴ ایتالیا نیز کم تماشاگرترین جـام جهانی است، برای دومین دوره فقط ۳۶۳ هزار تماشاگر به ورزشگاه‌های ایتالیا رفتند.

البته با توجه به شرایط زمانی و البته سطح فوتبال جهان در آن زمان همین تعداد تماشاگر نیز قابل توجه بود.

این گزارش به تعداد کل تماشاگرانی که برای تماشای هر جـام جهانی به ورزشگاه رفته اند می پردازد.

جام جهانی ۱۹۳۰ در کشور اروگوئه برگزار شد. این رویداد ۵۹۰ هزار و ۵۴۹ تماشاگر ویزه داشت که در پایان میزبان این تورنمنت یعنی اروگوئه برای نخستین بار قهرمان جهان شد.

جام جهانی ۱۹۳۴ در کشور ایتالیا برگزار گردید. در این دوره شاهد ۳۶۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه ها بودیم و در اخر میزبان رقابت ها یعنی ایتالیا قهرمان شد.

جام جهانی ۱۹۳۸ در کشور فرانسه برگزار شد و ۳۷۵ هزار و ۷۰۰ تماشاگر ان را به تماشا نشستند و نهایتا المان برای دومین بار قهرمان جهان شد.

جام جهانی ۱۹۵۰ در کشور برزیل برگزار شد و یک میلیون و ۴۵ هزار و ۲۴۶ تماشاگر داشت . در پایان این تورنمنت اروگوئه برای دومین بار قهرمانی جهان را از ان خود کرد.

جام جهانی ۱۹۵۴ به میزبانی کشور سوییس و با ۷۶۸ هزار و ۶۰۷ تماشاگر برگزار شد و نهیتا این المان بود که قهرمان این دوره شد.

جام جهانی ۱۹۵۸ درکشور سوئد و با حضور ۸۱۹ هزار و ۸۱۰ تماشاگر برگزار شد که در پایان ان برزیل موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

جام جهانی ۱۹۶۲ به میزبانی کشور شیلی و با ۸۹۳ هزار و ۱۷۲ تماشاگر برگزار شد و سرانجام کشور برزیل برای بار دوم موفق به کسب این جام شد.

جـام جهانی ۱۹۶۶ در کشور انگلستان برگزار گردید و یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۱۳۵ تماشاگر از نزدیک شاهد ان بودند که نهایتا انگلیس برای نخستین بار قهرمان جهان شد.

جـام جهانی ۱۹۷۰ به میزبانی کشور مکزیک برگزار شد. این رقابت ها یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۹۷۵ تماشاگر داشت و اینکه برزیل قهرمان این سری از رقابت ها بود.

جـام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی شاهد یک میلیون و ۸۶۵ هزار و ۷۵۳ تماشاگر بود . المان نیز قهرمان این تورنمنت شد.

جـام جهانی ۱۹۷۸ به میزبانی آرژانتین برگزار گردید که یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۹۱ تماشاگر ان را به تماشا نشستند و سرانجام آرژانتین برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شد.

جـام جهانی ۱۹۸۲ در اسپانیا برگزار شدو ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۷۲۳ تماشاگر ان را از نزدیک تماشا کردند ونهایتا المان عنوان قهرمانی جهان رو تصاحب کرد.

جـام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک شاهد ۲ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۱ تماشاگر بود که سرانجام آرژانتین برای دومین بار قهرمانی جهان رو بدست اورد.

جـام جهـانی ۱۹۹۰ به میزبانی ایتالیا برگزار شد و ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۱۵ تماشاگر داشت ک در پایان المان عنوان قهرمانی را از ان خود کرد.

جـام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا ۳ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۳۸ تماشاگر (پرتماشاگرترین جام جهانی تاریخ فوتبال جهان) داشت و نهایتا این برزیل بود که عنوان قهرمانی این سری از رقابت هارو از ان خود کرد.

جـام جهانی ۱۹۹۸ در کشور فرانسه برگزار شد که ۲میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۰۰ تماشاگر شاهد ان بودند. و در پایان ان کشور میزبان یعنی فرانسه قهرمان شد.

جـام جهانی ۲۰۰۲ ؛ کره و ژاپن بصورت مشترک میزبانی ان را برعهده داشتند. این رویداد ۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۹۷ تماشاگر داشت و در پایان برزیل قهرمان شد.

جـام جهانی ۲۰۰۶ در کشور آلمان برگزار گردید و۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۳۹ تماشاگر از نزدیک داشت. در پایان ایتالیا قهرمان این دوره شد.

جـام جهـانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی میزبان ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۵۶ تماشاگر در این دوره از رقابت ها بود و در آخر اسپانیا عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

جـام جهانی ۲۰۱۴ به میزبانی کشور برزیل برگزار شد و ۳ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۷۳ تماشاگر نیز در خود جای داد . در این سال آلمان برای چهارمین بار عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

بر اساس ارزیابی‌ها پیش‌بینی می‌شود جـام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پرتماشاگرترین جـام جهانی تاریخ فوتبال جهان شود، البته این ادعایی است که خود روس ها دارند. فعلا جـام جهانی آمریکا رکورددار است و پس از آن جـام جهانی ۲۰۱۴ برزیل.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها