|
کدخبر: 32657

پنج اتفاق مهم که در جام جهانی ۲۰۱۸ خواهیم دید + تصاویر

بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار است که پرتماشاگرترین جام جهانی فوتبال در تاریخ باشد.

گسترش نیوز: مهمترین رویداد فوتبالی جهان امسال از همیشه هیجان انگیز تر است. گفته می‌شود خداحافظی یکی از ستاره های مشهور با جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود و البته فناوری‌های به روز قرار است جای روال قبل را بگیرد.

۱.فناوری ویدیویی کمک داور (VAR):

videochek1.jpg

برای نخستین‌بار در تاریخ جام جهانی داوران بازی‌ها در لحظات حساس برای تصمیم‌گیری از فناوری رباتیک کمک می‌گیرند. سیستم VAR طوری طراحی شده که خطاهای انسانی را به حداقل می‌رساند و به تصمیم‌های لحظه‌ای داوران کمک می‌کند. در تصمیم‌های مربوط به آفساید و عبور توپ از خط دروازه‌ از این فناوری کمک گرفته می‌شود.

البته گفته می‌شود که لیگ A استرالیا که از این فناوری استفاده کرد با مشکلاتی روبه‌رو بوده است و این فناوری نتوانسته برخی آفسایدها را تشخیص دهد. ماه گذشته در بوندسلیگا سیستم VAR در نیمه بازی زمانی که حریفان یک تیم از زمین خارج شده بودند، اعلام پنالتی‌ کرد.

هواداران ایتالیایی پیش از این به تصمیمات نادرست سیستم VAR اعتراض کرده‌اند. در بلژیک نیز یک بازی به دلیل اختلال در این سیستم با ۱۵ ثانیه تاخیر شروع شد. در جام جهانی بدون شک تصمیمات بسیار حساس‌تر هستند و به صعود یا حذف یک تیم تاثیر می‌گذارند.

۲. تشویق ایسلندی:

islandi1.jpg

ایسلند با وجود این که تنها ۳۳ هزار نفر جعیت دارد در مسابقات اخیر فوتبال شور و شوق خاصی را نشان داده است. ایسلند کشور کوچک در گوشه شمال غرب اروپا پیش از این قدرت شاخصی در فوتبال به شمار نرفته است اما نمایش اخیر آنها به خصوص در جام ملت‌های اروپایی ۲۰۱۶، نگاه‌ها به این تیم را عوض کرد.

برد عجیب این تیم مقابل انگلیس دو سال پیش به دلیل پشتکار آنها روحیه تیمی و البته مهارت بازیکنانی هم‌چون سیگوردسون اتفاق افتاد. هواداران این تیم نیز شایسته تحسین هستند. آنها فضای استادیوم را طوری به وجد می‌آوردند که شبیه به فیلمبرداری فیلم گیم آو ترونز به چشم می‌آید.

انها امسال در جام جهانی هستند و بی شک تشویق ایسلندی جالب توجه خواهند بود. جمعیت ایسلند آن قدر کم است که اگر شما یک مرد بین ۲۰ تا ۴۰ ساله در ایسلند باشید با احتمال دو هزار به یک عضو تیم‌های بین‌المللی این کشور خواهید بود. گفته می‌شود که ۹۹.۸ درصد مردم ایسلند بازی تاریخی این کشور با انگلیس را تماشا کرده‌اند.

۳. آخرین حضور رونالدو؟

کریستیانو رونالدو، یکی از ستاره‌های فوتبال جهان به احتمال زیاد امسال آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. در سال ۲۰۲۲ رونالدو ۳۷ ساله خواهد بود که سن زیادی برای یک فوتبالیست برای حضور در جام جهانی است.

به ‌این‌ ترتیب در جام جهانی امسال به احتمال زیاد شاهد آخرین رقابت کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این سطح خواهیم ود. این دو فوتبالیست بدون شک خطرناک‌ترین بازیکنان خط حمله در جهان هستند. آنها در لالیگا با هم دوئل دارند اما در سطح بین‌المللی هر چهار سال یک بار می‌توان شاهد رقابت آنها بود.

هر دو این بازیکنان افتخارات مختلف فوتبال را در کارنامه دارند اما هیچ کدام از آنها قهرمان جام جهانی نشده‌اند. لیونل مسی که سه سال از کریستیانو رونالدو کوچک‌تر است احتمالا شانس حضور دوباره در جام جهانی خواهند داشت.

۴. پر تماشاگرترین جام جهانی:

russia2018.jpg

آن چه مسلم است این است که جام جهانی امسال در روسیه پیش از پیش توجه تماشاگران را به خود جلب می‌کند، پیش‌بینی شده که ۱۰۰ هزار ساعت نمایش از منابع مختلف با بیش از سه میلیارد تماشاگر در جام جهانی خواهیم داشت. فینال این مسابقات حدود یک میلیارد تماشاگر خواهد داشت. در زمان برگزاری جام جهانی حدود یک میلیون هوادار به مسکو سفر می‌کنند. هتل‌های محلی بیش‌ترین درآمد خود در این زمانی خواهد داشت.

۵. آشیل، گربه پیشگو

ashtil2018.jpg

با مرگ پائول، اختاپوس پیشگوی جام جهانی، پیش‌بینی بازی‌های امسال به دستان آشیل سپرده می‌شود. این گربه که ناشنوا است در موزه هرمیتاژ در سن پترزبورگ زندگی می‌کند. آشیل با انتخاب بین دو ظرف غذا بازی‌های پیش‌بینی خواهد کرد. در کدام از این ظرف‌ها پرچم یک کشور را دارد. آشیل در بازی‌های جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷، ۷۵ درصد نتایج را درست حدس زده است. پیش‌بینی‌های اختاپوس مشهور ۸۵ درصد درست بوده است.

ارسال نظر