|
کدخبر: 26902

تامین زیرساخت‌های ورزش کوهنوردی در شمال تهران

شهردار منطقه یک تهران از ارتقاء زیرساخت‌های ورزش کوهنوردی در شمال این شهر خبر داد و گفت: مسیرهای کوهنوردی برای حضور ایمن کوهنوردان و گردشگران سامان‌دهی و ایمن‌سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، حبیب اله تاجیک اسماعیلی اظهار کرد: منطقه یک به دلیل مجاورت با ارتفاعات و دامنه‌های البرز به عنوان قطب گردشگری و تفریحی شهر تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: هر هفته تعداد کثیری از شهروندان و کوهنوردان به این منطقه مراجعه می‌کنند، به همین دلیل در راستای خدمات رسانی بهتر به آنها مسیرهای گردشگری و کوهنوردی ساماندهی و ایمن‌سازی می‌شوند.

شهردار منطقه یک تهران گفت: با شناسایی نقاط خطر آفرین و حادثه خیز در مسیرهای کوهنوردی عملیات ساماندهی و ایمن‌سازی در معابر کوهستانی ارتفاعات شمال تهران در حال اجرا است که یکی از اقدامات در حال اجرا توسط ناحیه کوهستان منطقه شیب بندی و پله بندی مسیرها از جمله مسیر پرپیچ و خم کوه‌پیمایی «درکه - پلنگچال» بوده است که در سایر مسیرها نیز در حال اجرا است.

تاجیک اسماعیلی به تجهیز و نگهداری پناهگاه‌ها در مسیرهای کوهنوردی اشاره و اضافه کرد: جان پناه‌های واقع در مسیرهای کوهنوردی یکی از ضروری‌ترین مکان‌ها برای اسکان کوهنوردان است که باید به وسایل مورد نیاز آنها مجهز باشد که در این راستا پنل‌های خورشیدی در چند پناهگاه و جانپناه نصب شده تا بتوان از انرژی تولید شده آن برای وسایل گرمایشی، ارتباطی و... استفاده بهینه کرد.

شهردار منطقه یک تهران ایجاد پدهای هلیکوپتر و تجهیز نیروهای امداد کوهستان و برگزاری جشنواره‌های مشترک ورزشی را نیز مورد توجه خاص قرار داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها