|
کدخبر: 29364

درآمد بیش از ۶ میلیارد یورویی مغرب از جذب ۱۱میلیون گردشگر

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه به نقل از وزارت گردشگری مغرب گزارش داد: این کشور با جذب بیش از 11 میلیون گردشگر خارجی در سال 2017 میلادی، یک سال استثنایی را پشت سر گذاشت و برای خود رکورد جدیدی ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت گردشگری مغرب در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد گردشگران خارجی در سال 2017 به 11 میلیون و 35 هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

در بیانیه یاد شده آمده است: آمار ثبت شده نشان می دهد که بیشتر گردشگران خارجی به مغرب از سه کشور فرانسه، اسپانیا و آلمان بوده اند و گردشگران چینی و برزیلی نیز به تازگی مغرب را مقصد گردشگری خود قرار داده اند.

وزارت گردشگری مغرب همچنین اعلام کرد که مجموع درآمد حاصله از بخش گردشگری در سال 2017 میلادی به 6 میلیارد و 16 میلیون یورو رسید، در حالی که این رقم در سال 2016، 5 میلیارد و 57 میلیون یورو بوده است.

طبق آمار رسمی وزارت گردشگری مغرب، شهرهای 'فاس' با 39 درصد رشد، ' وَرزَزات ' با 37 درصد رشد 'طنجه' با 25 درصد رشد، 'مراکش' با 17 درصد و 'اکادیر' و 'دار البیضاء' با 11 درصد رشد نسبت به سال گذشته، از مهمترین مقاصد گردشگران خارجی در سال 2017 بوده اند.

بنابر این گزارش، گردشگری یکی از بخش های اصلی اقتصاد و درآمد مغرب به شمار می رود که 10 درصد از ثروت ملی این کشور را تامین می کند. بنابراین گردشگری و صادرات دو منبع اصلی تامین ارز خارجی در این کشور به شمار می رود. همچنین حوزه گردشگری دومین منبع اشتغال در مغرب است.

به همین مناسبت، سرمایه گذاران در بخش گردشگری مغرب با هم رقابت می کنند به ویژه چین و روسیه که روادید سفر به مغرب را لغو کردند. به این ترتیب، تعداد گردشگران روسی و چینی در این کشور بالغ بر 100 هزار نفر رفته است.

طبق این گزارش، مغرب پیش از نابسامانی اوضاع اقتصادی در اروپا و بر هم خوردن ثبات منطقه ای که بر همه جوانب گردشگری در جنوب دریای مدیترانه تاثیر منفی می گذارد، در سال 2010 میلادی، چشم اندازی در حوزه گردشگری خود ترسیم کرد مبنی بر اینکه تا سال 2020 میلادی، این کشور مقصد سفر 20 میلیون گردشگر خارجی شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها