|
کدخبر: 85655

هوای تهران امروز سالم است

کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون روی شاخص لحظه‌ای ۶۶ در شرایط «قابل قبول» یا همان «سالم» قرار گرفت.

گسترش‌نیوز: همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز روی شاخص ۷۳ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۶۲ و منواکسید کربن با شاخص ۲۰ بوده است.

ایستگاه‌های سوهانک (منطقه۱) با شاخص ۹۱، شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۹۰ و شهرداری (منطقه ۲۱) با شاخص ۸۵ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح تهران نشان می‌دهد.

ایستگاه‌های ستاد بحران(منطقه ۷)با شاخص ۵۰، اقدسیه (منطقه ۱) با شاخص ۵۴ و پونک با شاخص ۵۶ در همین مدت جزو مناطق پاک تهران از لحاظ کیفیت هوا بودند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

امسال ۲۷ روز هوای پاک، ۲۲۷ روز هوای قابل قبول، ۷۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس(بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار) و پنج روز هوای ناسالم برای همه افراد به ثبت رسیده است.

بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۲ قانون هوای پاک، از ۲۳ دی امسال واژه «قابل قبول» جایگزین عبارت «سالم» در سایت شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران شده است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر