|
کدخبر: 80685

هشدار به سیل‌زدگان در خصوص حمله تمساح‌ها‌!

اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح‌ پوزه کوتاه(گاندو) از برکه وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب باشند.

گسترش‌نیوز: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح‌ پوزه کوتاه(گاندو) از برکه وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب باشند.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو بارندگی اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سدها در منطقه و به تبع آن سردی هوا، شرایط جوی، استرس و تنش در حیات وحش به‌ویژه تمساح پوزه کوتاه(گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی‌شان وجود دارد. خواهشمند است نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده است خودداری شود.

لازم به ذکر است مراتب از طریق گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست که هم‌اینک در آماده باش کامل بسر می‌برند نیز پیگیری خواهد شد. به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در زمان مشاهده هرگونه جانور وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط‌زیست اعلام کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها