|
کدخبر: 80634

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

‌مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (۲۳ دی‌ماه)، از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد.

گسترش‌نیوز: صادق ضیاییان اظهار کرد: طی امروز (۲۳ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی نقاط غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز غربی و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: این سامانه فردا (۲۴ دی‌ماه) در مناطقی از مرکز، شرق و سواحل شمالی سبب بارش برف و باران، در مناطق جنوب و جنوب شرق سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط غرب و جنوب غرب سبب بارش پراکنده خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه روز چهارشنبه (۲۵ دی‌ماه)، بارش به تنگه هرمز و دریای عمان محدود می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد، تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۵ و ۲۶ دی‌ماه) بارش پراکنده در سواحل خزر و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی دریای خزر طی امروز (۲۳ دی‌ماه) و خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ دی‌ماه) مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ دی‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد، با حداقل دمای منفی ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و طی روز چهارشنبه (۲۵‌دی‌ماه) نیمه ابری، همراه با غبار محلی و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: پانا

ارسال نظر