|
کدخبر: 74695

ورود استانداری تهران به قضیه بوی نامطبوع

استاندار تهران از ارزیابی مناطقی که در آنها بوی نامطبوع منتشر شده است توسط دستگاه‌های سنجش سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: این جلسه چهار دستور جلسه داشت که نخست گزارشی از وضعیت آلودگی هوا در سال ۹۸ ارائه شد که براساس آن بررسی‌هایی درخصوص شاخص‌های آلایندگی در تهران مورد بررسی قرار گرفت. به این ترتیب در سال ۹۸ تاکنون دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها داشته‌ایم.

aloodegihava.jpg

وی افزود: موضوع دومی که مورد بررسی قرار گرفت گزارشی درخصوص مقابله با پدیده گرد و غبار بود که توسط منابع طبیعی استان ارائه شد.

استاندار تهران ادامه داد: هواشناسی نیز گزارشی را در این جلسه ارائه کرد که فردا در سطح استان شاهد بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود. در حال حاضر شاخص آلایندگی عدد ۱۶۷ را نشان می‌دهد اما با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها برای فردا تعطیلی مدارس را نخواهیم داشت.

بندپی درخصوص انتشار بوی نامطبوع در برخی نقاط شهر تهران نیز گفت: در مناطق ۹، ۱۰، ۱۱ و بخشی از منطقه ۲ تهران گزارش‌هایی از انتشار بوی نامطبوع به ما رسیده که در حال حاضر دستگاه‌های سنجش سازمان حفاظت محیط زیست در این مناطق مشغول ارزیابی هستند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. بی‌تردید به محض حصول نتیجه، نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در برخی از مواقع سال جهت باد تهران که غالباً از سمت غرب وزیده می‌شود، تغییر می‌کند و مانند امروز از جنوب به سمت مرکز شهر می‌وزد. امیدواریم منشأ این بوی نامطبوع مشخص شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر