|
کدخبر: 52105

هشدار؛ احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی هشدار داده که از امروز تا جمعه در ساعات بعد از ظهر شاهد بارش‌های رگباری در برخی مناطق کشور خواهیم بود که ممکن است در برخی مناطق منجر به بروز سیلاب شود.

گسترش‌نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌های کوهپایه‌ای در مناطقی از کشور پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در تشریح این وضعیت گفت: امروز چهارشنبه در گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، غرب و جنوب استان اصفهان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق لرستان، مناطق جنوبی استان کرمان، شمال استان هرمزگان، شرق و شمال فارس و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا پنجشنبه در شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه غربی اصفهان، فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی درچهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان و شمال شرق خوزستان، جنوب و غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان شاهد این وضعیت خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز جمعه همین وضعیت در نیمه غربی اصفهان، نیمه شرقی فارس، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب یزد، کرمان، شمال هرمزگان و برخی نقاط سیستان و بلو چستان رخ خواهد داد.

وظیفه تاکید کرد: به هموطنان عزیز توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از اسکان در حاشیه رودخانه‌های و مسیل‌ها خودداری فرمایند و با توجه به وقوع تندباد موقت احتمال شکست شاخه‌های درختان وجود دارد. همچنین به دلیل وقوع صاعقه در ارتفاعات، لازم است کوهنوردان حتی الاامکان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی هشدار داد: به سبب بارشهای رگباری همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقت، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی در استان‌های یاد شده هست از این رو به هموطنان عزیز توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.

منبع: مهر

ارسال نظر