|
کدخبر: 51544

ایران بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای بیشتر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی شده است و امروز بارش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و نیمه جنوبی آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

گسترش‌نیوز: امین حسین نقشینه افزود: امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی سواحل دریای خزر، کاهش دما برای استان‌های واقع در سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود؛ با این پیش‌بینی دمای هوای رشت ۵ درجه کاهش خواهد یافت.

نقشینه ادامه داد: همچنین از بعدازظهر امروز و فردا (جمعه) باد و گردوخاک برای جنوب غرب کشور پیش‌بینی شده که کیفیت هوا را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: فردا (جمعه) هم بارش‌ها در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، دامنه‌های البرز مرکزی در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران شدید خواهد بود.

نقشینه افزود: روز شنبه، این سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوبی تضعیف می‌شود اما در نوار شرقی و سواحل دریای خز بارندگی خواهیم داشت که این بارش‌ها هم در سواحل دریای خزر پراکنده است.

کارشناس سازمان هواشناسی طی هشداری اعلام کرد: بارش‌های امروز در جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و شمال غرب همدان شدید خواهد بود و فردا، در استان اردبیل و نیمه شرقی آذربایجان شرقی با توجه به رگباری بودن بارش‌ها که همراه با وزش باد شدید و گاهی رعد و برق است، احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی وجود دارد.

** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین مناطق

کارشناس سازمان هواشناسی درباره هوای پایتخت هم گفت: امروز بعدازظهر برای تهران، افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود که اواخر امشب بارش‌های پراکنده‌ای هم در تهران شاهد خواهیم بود.

وی افزود: فردا جمعه دمای هوای تهران کاهش یافته و در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. روز شنبه هم آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه درباره بیشینه و کمینه دمای پایتخت هم یادآور شد: بیشینه دمای مهرآباد امروز به ۳۱ درجه سانتیگراد و شمیران به ۲۶ درجه خواهد رسید. انتظار داریم فردا بیشینه دما در مهرآباد ۲۹ درجه سانتیگراد باشد. کمینه دمای امروز صبح شمیران ۱۴ درجه و مهرآباد ۲۰ درجه سانتیگراد است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، انتظار می‌رود بیشنه دما در اهواز به۴۱ درجه برسد و گرمترین مرکز استان خواهد بود. امروز صبح، شهرکرد هم با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان شناخته شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها