|
کدخبر: 49888

آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب‌وهوا در ۲۴ ساعت آینده

گسترش‌نیوز: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه فردا (۲ اردیبهشت) یک سامانه بارشی از غرب کشور وارد ایران می‌شود از وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران و البرز خبر داد.

احد وظیفه با اشاره به اینکه امروز (اول اردیبهشت)، در نوار شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: بعدازظهر امروز در نواحی مرکزی خلیج‌فارس، جنوب استان‌های فارس، کرمان و بوشهر، غرب هرمزگان، دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۲ اردیبهشت)، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران و برف در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی رخ خواهد داد، گفت: در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق، برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

havashenasi.jpg

لغزندگی جاده‌ها بر اثر بارش برف

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: فردا (۲ اردیبهشت) به‌تدریج با شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر بارش روی سواحل دریای خزر تشدید و در بعدازظهر همین روز بارش در شمال شرق نیز آغاز می‌شود و در جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل بارش از شدت بیشتری برخوردار است و به سبب بارش برف کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه پس‌فردا (۳ اردیبهشت) گستره فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، نوار شرقی و جنوب کشور خواهد بود، گفت: بعدازظهر همین روز گستره بارش تنها شرق سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور را در برمی‌گیرد و در اواخر وقت، این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه (۳ اردیبهشت) شدت بارش در شرق استان‌های گلستان و مازندران خواهد بود همچنین در این روز در نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در شرق احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

وی همچنین تأکید کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ اردیبهشت) در سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه و در مناطق مرکزی بین ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا (۲ اردیبهشت)، آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت در این روز ۲۱ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین پس‌فردا (۳ اردیبهشت) هوای تهران نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با کاهش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۷ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر