|
کدخبر: 49641

مرگ ۳ هزار تن ماهی سردآبی

ماهی علاوه بر آنکه از نظر غذایی، ارزش زیادی برای جامعه ایرانی دارد از نظر اشتغال‌آفرینی هم از موقعیت حساسی برخوردار است.

گسترش نیوز: سیل اخیر به محصولات آبزی آسیب‌هایی جدی وارد کرد. معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات دراین‌باره گفت: سیل اخیر ۳ هزار تن ماهی سردآبی را در استخرهای پرورش ماهی کشور تلف کرد.

abdolhai.jpg

حسینعلی عبدالحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش نیوز بیان کرد: به‌دنبال سیل اخیر در کشور ۴۵۰ میلیارد تومان به بخش شیلات و آبزی‌پروری کشور خسارت وارد شد. این خسارت‌ها تا به امروز اعلام شده اما به‌واسطه اینکه سیل‌ها در برخی استان‌ها ادامه دارد و در خوزستان هنوز شرایط عادی نشده و ممکن است میزان خسارت‌ها افزایش یابد.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات همچنین درباره تفاوت خسارت‌ها بین ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی نیز این‌گونه توضیح داد: در استان مازندران مشکلاتی درباره ماهی‌های گرم آبی پیش آمده و در استان خوزستان آسیب‌هایی به مزارع ماهی‌های گرم‌آبی وارد شده است. در استان گلستان نیز همین‌طور به مزارع گرم‌آبی خسارت‌هایی وارد شده است. در استان‌های لرستان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، کرمانشاه به ماهی‌های سردآبی خسارت‌هایی وارد شده است.

وی درباره زمان وقوع حادثه سیل و فصل کار آبزی پروران بیان کرد: به‌طورمعمول در چنین ایامی از سال تازه به فصل ذخیره‌سازی بچه ماهی‌های گرم‌آبی می‌رسیم و از آن جهت که این کار هنوز انجام نشده بود، شاهد هستیم که خسارت‌های دیده شده در حوزه ماهی‌های گرم آبی کمتر بوده است. اما در مقابل کار در موضوع ماهی‌های سردآبی زمان مشخصی ندارد و درواقع در تمام طول سال پرورش‌دهندگان مشغول کار هستند و به این واسطه ماهی‌های سردآبی و بیشتر در استان لرستان و چهارمحال بختیاری دچار خسارت شده‌اند.

ارسال نظر