|
کدخبر: 44435

ابتکار داتیس‌خودرو در راستای حمایت از طبیعت

هلدینگ داتیس با شعار "به طبیعت برگردیم" فعالیت‌های متنوعی در راستای فرهنگ‌سازی و حمایت از محیط‌زیست انجام داده است.

گسترش‌نیوز : هلدینگ داتیس این بار پویشی در حمایت از حیوانات با نام "جهانی برای همه" را راه‌اندازی کرده است تا با بیان مسائل و مشکلات زیست محیطی و همچنین با نشان دادن تاثیر انسان در زندگی جانوران، نقشی در حمایت از حیات گونه‌های جانوری و در نگاه کلی حفظ محیط‌زیست داشته باشد. در همین راستا، مسابقه اینستاگرامی نیز با هشتگ #جهانی_برای_همه آغاز شده تا با مشارکت مردم، لزوم توجه به زندگی جانوری هر چه بیشتر نشان داده شود. در پایان این فعالیت زیست محیطی جوایز ارزشمندی به برگزیدگان اهداء خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به پیج رسمی هلدینگ داتیس در اینستاگرام به آدرس www.instagram.com/datisholding مراجعه فرمائید.

طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است که از مجموعه موجودات، منابع، چرخه هماهنگی که در اطرافمان وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است تشکیل شده است. آلودگی محیط‌زیست برکیفیت و چرخه هماهنگ طبیعت اثر می‌گذارد و پیامدهای زیانباری برای زندگی انسان ها، حیوانات و گیاهان دارد. در جهان امروز، مسئله آلودگی، یکی از مهم‌ترین و حادترین مشکلات تمدن انسانی است و نقش انسان در آلودگی محیط‌زیست بسیار چشم گیر است. روند بی‌رویه رشد جوامع بشری، دست درازی بیش از حد به منابع طبیعی و افزون‌خواهی انسان‌ها چهره طبیعت و زندگی موجودات زنده را رو به نابودی کشانده است. آدمی بر خلاف دیگر موجودات، همواره تأثیر زیادی در نابودی و تهدید محیط‌زیست از خود بر جای گذاشته چنان که اکنون از مهم‌ترین عوامل آسیب به محیط‌زیست شناخته می‌شود.

فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و توجه به حفظ زندگی گیاهان و جانوران در ایران با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز به خوبی جا نیفتاده است و حتی در تعریف محیط زیست، بیشتر فضای سبز شهری، بوستان‌ها و درخت‌ها به ذهن شهروندان می‌رسد تا محیط‌زیست طبیعی که انسان در آن دخل و تصرف داشته و گونه‌های ارزشمندی چون یوز و عقاب طلایی و امثال آن را در معرض خطر قرار داده است. در این میان برخی افراد، فعالیت‌های زیست محیطی و حفاظت از آن که از سوی دیگران انجام می‌گیرد را نوعی تفریح و سرگرمی ‌قلمداد می‌کنند و فعالیت هایی مانند جمع‌آوری زباله‌ها از مناطق گردشگری طبیعی و یا کمک به حفاظت از حیوانات را با نگاهی تمسخرآمیز می‌نگرند؛ غافل از این حقیقت که همین تلاش هاست که به همه ما اجازه نفس کشیدن داده و به جانوران اجازه حیات می‌دهد. هجمه شکارچیان غیر مجاز به جانوران، تخریب زیستگاه‌های طبیعی توسط افراد ناآگاه، چرای غیر مجاز دام، ایجاد آلودگی در زمینه‌های مختلف از جمله آب، خاک، هوا و ایجاد تهدیدهای زیست محیطی در کنار عواملی چون خشکسالی، کانون‌های بحران گرد و غبار، تغییرات اقلیمی ‌و امثال آن، زیست جانوری، محیط‌زیست و در نتیجه حیات انسان را با تهدید مواجه کرده است.

ارسال نظر