|
کدخبر: 33803

چند درصد تهرانی‌ها در روستا زندگی می‌کنند؟

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۸ درصد از جمعیت استان تهران در روستاها زندگی می‌کنند که این افراد سالیانه ۶ تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

گسترش نیوز: محمد امامی امین در جریان سفر به دو شهرستان پاکدشت و پیشوا برای بازدید از طرح‌های کشاورزی و دامی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تهران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد اظهار داشت: دولت برای تبدیل کشت غرق آبی به کشت با آبیاری تحت فشار کمک بلاعوض پرداخت می‌کند، چرا که بحث آبیاری نوین در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه به منظور توسعه روستاها و اشتغالزایی تسهیلات خوبی در روستاها اعطا می‌شود بیان کرد: استان تهران در کشت گلخانه‌ای در کشور رتبه نخست را دارد و 3000 هکتار از اراضی استان تهران زیرکشت گلخانه‌ای است، که باید در جهت توانمندسازی کشاورزان و اصلاح شیوه‌های آبیاری در اراضی کشاورزی گام برداریم.

معاون امور اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: حدود 800 هزار نفر یعنی حدود 8 درصد از جمعیت استان تهران در روستاها زندگی می‌کنند که این افراد سالیانه 6 تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که باید با اجرای اقدامات مناسب ضمن حمایت از آن‌ها جهت توسعه استان گام‌های خوبی برداریم.

امامی امین همچنین تصریح کرد: با حمایت از محصولات کشاورزی زمینه رشد و بالندگی کشور فراهم می‌شود، چرا که کشاورزی نقش اساسی در اشتغالزایی روستائیان دارد که در این زمینه استان تهران باید فعال عمل کرده و به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها