|
کدخبر: 80000

بیانات رهبری پس از حمله موشکی سپاه

سخنان فرمانده معظم کل قوا در جمع هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شد.

گسترش‌نیوز: حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای این سخنرانی یا اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی یادآورشدند: یک جمله درباره مسئله روز۱۹دی عرض کنم. باید درس بگیریم بیشتر شما برادران و خواهران آن روز نبودید اما خاطره آن زنده است و باید از آن درس بگیریم.

گزیده بیانات رهبر انقلاب به شرح ذیل است:

***گذشته باید چراغ راه آینده باشد. بخاطر دفاع از مقام مرجعیت امام خمینی، مردم قم در مقابل نیروهای مسلح و بی‌رحم رژیم طاغوت سینه سپر کردند. دست مردم خالی بود اما ایمان و غیرت دینی آنها را به میدان کشاند

***امروز ما در مقابل زورگویان عالم مجهز هستیم اما وقتی ابزار نظامی مفید است که متکی باشد به ایمان. امروز در مقابل جبهه وسیع دشمن باید این را به یاد داشته باشیم.

***نگذارید این درس فراموش شود. چه مسئولان تبیلیغاتی چه علما چه جوانان فعال فرهنگی و آحاد مردم نگذارید این درس فراموش شود.

***مراقب باشید راه درست طی شود. این درس بزرگ قرآنی است که نباید آن را فراموش کنید.

***این روزها خیلی درباره شهید سلیمانی این رفیق خوب و عزیز و خوشبخت ما صحبت درستی شده است. شهید هم شجاع بود هم با تدبیر بود. برخی شجاعت دارند اما تدبیر لازم را ندارند برخی اهل تدبیر‌اند اما اهل عمل نیستند. شهید دل وجگر داشت و به دهان خطر می‌رفت.

***او با تدبیر بود، فکر می‌کرد، منطق داشت برای کارهایش. تدبیر و شجاعت در میدان سیاست هم داشت. سخنش اثرگذار و قانع‌کننده بود.

*** از همه بالاتر، بااخلاص بود. ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد. یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود و به شدت مراقب حدود شرعی بود.

***در میدان جنگ، برخی حدود شرعی را فراموش می‌کنند اما او مراقب بود. جایی که نباید سلاح به کار می‌رفت، سلاح به کار نمی‌برد، احتیاط هایی می‌کرد که خیلی‌ها آن را لازم نمی‌دانستند. به دهان خطر می‌رفت اما مراقب جان سربازانش بود.

*** در مسائل داخل کشور، اهل حزب و جناح نبود، اما به شدت انقلابی بود. انقلابی گری خط قرمز قطعی او بود. بعضی سعی نکنند این را کمرنگ کنند. ذوب در انقلاب بود، پایبند به خط امام و انقلاب بود.

***شاید برخی دوستان ندانند ولی دشمنان خوب می‌دانند که او با کمک به ملت‌های منطقه توانست همه نقشه‌های نامشروع امریکا در غرب آسیا را خنثی کند.

***نقشه امریکا در مورد فلسطین این بود که آنقدر آنها را در ضعف نگه دارند که نتوانند دم از مقاومت بزنند اما او دست فلسطینی‌ها را پر کرد. کاری کرد که بتوانند مقاومت کنند. برادران فلسطینی مکرر پیش بنده این را شهادت داده‌اند.

***در جلسه‌ای که با مسولان داشتیم، حاج قاسم گوشه‌ای می‌نشست که دیده نمی‌شد. باید می‌گشت تا او را پیدا کرد. نقشه امریکا در سوریه، عراق، لبنان با کمک این شهید خنثی شد.

**امریکا مایل است عراق را مثل امروز سعودی با ایران دوران طاغوت می‌پسندد که هر کاری مایل است انجام دهند مثل گاوشیرده اما جوانان و مرجعیت ایستادند و حاج قاسم به این جبهه کمک رساند به عنوان مشاور فعال.

*** امریکا مایل است لبنان را از حزب الله محروم کنند تا لبنان بی‌دفاع شود مقابل رژیم صهیونیستی اما حزب الله روز به روز قوی تر شد. امروز دست و چشم لبنان، حزب الله است و نقش شهید سلیمانی در این کشور، برجسته است.

*** ملت‌ها امروز بیدارند ولی نقش شهید عزیز و رفقای محلی او مثل ابومهدی برجسته است. این‌ها کارهای بزرگی را انجام دادند.

*** او هر وقت گزارش می‌داد من او را تحسین می‌کردم اما امروز در مقابل او تعظیم می‌کنم. کار بزرگی انجام شد. قیامتی به پا کرد. مردم تشییع جنازه‌ها و بدرقه‌های ایرانی و عراقی چه کردند با این بدن اربا اربا.

***شهادت او زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشید.

***عده‌ای می‌خواستند وانمود کنند انقلاب تمام شده است عده‌ای هم سعی می‌کنند این کار را انجام دهند اما انقلاب زنده است. دیدید در تهران و شهرهای دیگر چه خبر شد اما من عمیقا از جان باختن تعدادی مردم کرمان متاثر شدم.

***ین شهادت چشم‌های غبار گرفته را باز کرد. دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند.

*** دشمن سعی می‌کند این مجاهد و سردار مبارزه با تروریسم را به عنوان تروریست معرفی کند. امریکای بی‌انصاف، دروغ گو و هجو گو سعی کرد اینگونه عمل کند اما ملت به دهان آنها زد.

***اما وظیفه ما چیست؟ حادثه مهمی اتفاق افتاده است، بحث انتقام چیز دیگری است حالا یک سیلی به آنها زده شد این مسئله دیگری است. کارهای نظامی این چنینی کفایت آن قضیه را نمی‌کند. باید حضور فساد برانگیز امریکا در منطقه به پایان برسد.

***آن‌ها در این منطقه ما جنگ، فتنه ویرانی و اختلاف آوردند، اصرار دارند که همین ویران‌گری را نسبت به ایران عزیز داشته باشند. مذاکره مقدمه دخالت‌ها و حضور هاست. منطقه حضور امریکا را قبول نمی‌کند.

***دشمن شناسی وظیفه آحاد مردم است. نگوییم همه می‌دانیم بله شما می‌دانید دشمن کیست. دشمن امریکا و صهیونیسم است اما تلاش وسیعی انجام می‌شود تا نظر مردم را عوض کنند. همه باید مراقب باشند. باید نقشه دشمن دانسته شود و شیوه مقابله با دشمن را مردم بدانند. جمهوری اسلامی بدون خواست و اراده مردم که چیزی نیست.

*** نقشه دشمن این است که جوانان و مردم را در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده کند. تردید افکنی در ایمان و غیرت دینی مردم نقشه دشمن است. می‌دانند اگر این اتفاق بیافتد، قدرت تهاجمی و دفاعی ایران از بین می‌رود. این مهم‌ترین نقشه دشمن است. تحریم‌ها در میدان اقتصاد نقشه دشمن است. در یک کشور کوچک، اما خبیث اروپایی یک عنصر امریکایی با یک مشت ایرانی وطن فروش علیه ایران برنامه‌ریزی کردند که نقشه همان چیزی بود که در قضایای بنزین دیدیم. تعدادی مردم به عنوان اعتراض بیرون آمدند و آن عمال آمدند و ویران کردند و مردم را کشتند، این نقشه قبلی بود.

*** آنها خوشحالی می‌کردند که کار ایران تمام شد اما بعد از دو روز معلوم شد کار خودشان تمام شده است.

*** وحدتی که در زیر تابوت شهید سلیمانی و شهدای همراهش حاصل شد، باید محفوظ بماند. جهت گیری مردم باید تکریم از شهدا و مردان انقلاب و ارزش‌های انقلاب باشد.

همه بدانیم دشمنی موسمس و فصلی نیست بلکه ذاتی و همیشگی است. ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی خود را قوی کنیم تا دشمن نتواند ضربه بزند. اینکه عده‌ای خیال کنند اگر ما کوتاه بیایم، امریکا از اقداماتش دست برمی دارد، اشتباه فاحشی است.

*** عده‌ای می‌گویند کاری نکنید امریکا عصبانی شود. اما دشمن از جوانان عرصه علم، جهاد، خدمت و عرصه نظامی عصبانی است.

***مصوبه دیروز مجلس مصوبه خیلی خوبی بود، مصوبه پارلمان عراق هم بسیار خوب بود امیدوارم خدا به همه این‌ها توفیق بدهد تا این راه را ادامه دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر