|
کدخبر: 43175

باغ سیب کرج احیا شد + عکس

از سال ۱۳۹۱ احیای این باغ در ۳ فاز مختلف آغاز شد و تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۹۵ درصد آن احیا می‌شود.

گسترش نیوز - باغ سیب کرج که در مهرشهر واقع شده است یکی از جاذبه‌های گردشگری سرسبز و وسیع کلانشهر کرج به‌شمار می‌رود به مثابه ریه تنفسی برای این شهر عمل می‌کند. این باغ که به باغ سیب شمس یا باغ سیب مهرشهر مشهور است، دارای ٣٤٠ هکتار مساحت است.

مدیر مجموعه باغ سیب مهرشهر در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر اینکه این باغ به دلیل مشکلات عدیده باید دوباره بازسازی می‌شد، گفت: از سال ۱۳۹۱ احیای این باغ در ۳ فاز مختلف آغاز شد و تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۹۵ درصد آن احیا می‌شود.

baghsib.jpg

مجیدی با اشاره به کاشت حدود ۱۷۳ هزار اصله نهال برای احیای باغ سیب افزود: در پایان برنامه بازسازی اراضی مهرشهر کرج محصولات باغبانی به ۹ هزار تن میوه خواهد رسید که در این برنامه مسائل زیست محیطی به طور کامل رعایت می‌شود. وی افزود: باغ مهرشهر کرج مشتمل بر ۹ قطعه است که بیشترین ارقام آن سیب و گلابی است و هیچ تغییر کاربری در زمین آن انجام نشده و سرمایه‌گذاری اجرای احیای باغ مذکور بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان است. در این بازدید اعضای شورای شهر کرج بر حفظ و نگهداری این مجموعه ارزشمند و فضای سبز آن تأکید کردند. باغ سیب مهرشهر حدود نیم قرن قدمت دارد و از ۳۵۰ هکتار اراضی آن ۲۷۲ هکتار متعلق به بنیاد مستضعفان و نزدیک به ۸۰ هکتار در مالکیت دانشگاه علامه طباطبایی قرار دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها