|
کدخبر: 39140

آنهایی که به لیست تحریم‌های آمریکا بازگشتند

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقدام امروز شمار افراد و سازمان‌هایی که ظرف کمتر از ۲ سال در دولت ترامپ تحریم‌ شده‌اند را به بیش از ۹۰۰ مورد می‌رساند و نشان‌دهنده «بالاترین سطح فشار اقتصادی روی ایران» است.

گسترش نیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اسامی ۷۰۰ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه اسامی بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت، هواپیما و کشتی را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

پنهاد آمریکایی اضافه کرده این اقدام، «یکی از اقدامات اساسی برای احیای تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران است که بعد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رفع شده بودند.»

در این بیانیه آمده است: «هدف از این اقدامِ دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، مختل کردن توان ایران جهت تأمین مالی فعالیت‌های مخرب این کشور است. این اقدام فشار مالی بی‌سابقه‌ای روی حکومت ایران برای مذاکره بر سر توافقی جامع قرار می‌دهد که جلوی دستیابی ایران به دستیابی به سلاح اتمی را می‌گیرد، مانع توسعه سلاح‌های بالستیک ایران می‌شود و به فعالیت‌های مخرب وسیع ایران پایان می‌دهد.»

خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد اقدام امروز شمار افراد و سازمان‌هایی که ظرف کمتر از ۲ سال در دولت ترامپ تحریم‌ شده‌اند را به بیش از ۹۰۰ مورد می‌رساند و نشان‌دهنده «بالاترین سطح فشار اقتصادی روی ایران» است.

این وزارتخانه اعلام کرده به موجب اقدام امروز ۵۰ بانک ایرانی و شعبات داخلی و خارجی آنها هدف قرار گرفته‌اند. خزانه‌داری گفته بیش از ۴۰۰ هدف، از جمله بالغ بر ۲۰۰ فرد و کشتی فعال در بخش کشتی‌رانی و انرژی ایران، یک شرکت هواپیمایی و بیش از ۶۵ هواپیمای آن شناسایی شده‌اند.

اسامی تعدادی از افراد حقیقی در فهرست تحریم‌های وزارت دارایی آمریکا

سیف‌الله جشن ساز، مدیرعامل سابق شرکت نیکو و مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران

احمد قلعه بانی، رئیس پیشین سازمان گسترش و مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران

محمد سعیدی: مدیرعامل کشتیرانی ایران محمدحسین داجمر، مدیرعامل پیشین کشتیرانی ایران

جابر صفدری، مدیر تاسیسات غنی‌سازی نطنز محمود محدث، مدیر سابق اکتشاف شرکت ملی نفت ایران

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت

محمود زیرکچیان زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران

محمود نیکوسخن، مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران

منبع: فرارو

ارسال نظر